Reklama

VAT: rozliczanie marży w usługach turystycznych

Ujęcie usług turystyki w księgach komplikują specyficzne uregulowania zawarte w ustawie o VAT. Trudno na ich podstawie ustalić, ile daniny ma zapłacić firma, która dostaje zaliczki od klientów lub nie zarobiła na danej imprezie.

Publikacja: 29.07.2015 07:00

Nie tylko biuro podróży może oferować usługi turystyki. Również niezwiązany z branżą turystyczną podatnik może stanąć przed dylematem rozliczenia tego typu usług. Szczególną procedurę VAT marża przy świadczeniu usług turystyki stosuje się bowiem bez względu na to, kto nabywa taką usługę. Wystarczy, że podatnik działa na rzecz nabywcy usługi we własnym imieniu i na własny rachunek, a przy jej świadczeniu nabywa towary i usługi od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama