Reklama
Rozwiń

Marka kosmetyczna Kate Moss po 3 latach kończy działalność. Co się stało?

Starannie opracowane receptury produktów, stylowe opakowania, chwytliwa nazwa – mimo tych atutów należąca do Kate Moss marka kosmetyczna Cosmoss kończy swoją działalność zaledwie 3 lata od chwili powstania. Jakie czynniki mogły o tym przesądzić?

Publikacja: 03.07.2025 09:45

Sygnowane logo Cosmoss produkty były dostępne w eleganckich, szklanych butelkach i słoiczkach w kolo

Sygnowane logo Cosmoss produkty były dostępne w eleganckich, szklanych butelkach i słoiczkach w kolorze oliwkowym, zapakowanych w poręczne pudełka lub welurowe sakiewki.

Foto: PAP/ABACA

Rihanna, Hailey Bieber, Jessica Alba czy Selena Gomez – to jedne z wielu gwiazd, które oprócz sukcesów w świecie muzyki, kina czy mody mogą poszczycić się imponującymi osiągnięciami biznesowymi za sprawą prowadzonych od lat firm kosmetycznych. Właścicielki takich marek jak Fenty Beauty, Rhode Skin, The Honest Company czy Rare Beauty umiejętnie wykorzystują swoją sławę do promowania produktów, powstałych w zgodzie z wyznawanymi przez siebie wartościami, a także z wykorzystaniem wiedzy ekspertów zatrudnionych do opracowania receptur poszczególnych wyrobów. Doskonałe składniki, przemyślana nazwa marki czy regularne urozmaicanie asortymentu stanowią istotne, choć nie jedyne czynniki decydujące o sukcesie finansowym wspomnianych przedsiębiorstw. Niewątpliwym atutem jest też nieustanna aktywność poszczególnych gwiazd w mediach społecznościowych, promowanie produktów za pomocą ciekawych nagrań zamieszczanych na Instagramie czy podsycanie zainteresowania marką dzięki zapowiedziom kolejnych artykułów, które we wskazanym momencie mają pojawić w ofercie.

O założonej w 2022 roku firmie kosmetycznej Cosmoss, której właścicielką jest Kate Moss, mówiło się, że ma wszystko, by powtórzyć spektakularny sukces wspomnianych poprzedniczek. Ikona świata mody będąca pomysłodawczynią przedsięwzięcia, połączyła siły z zaprzyjaźnionymi specjalistkami w dziedzinie homeopatii i dietetyki, by przy ich wsparciu stworzyć linię kosmetyków służących do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów i dłoni. Skromny, choć starannie opracowany asortyment, został z czasem wzbogacony zestawem herbat ziołowych, mgiełką do ciała oraz odpowiedniki wybranych kosmetyków w wersji bezzapachowej. Stylowa strona internetowa, oprócz zdjęć produktów prezentująca też naturalne ujęcia twarzy supermodelki, miała umożliwić zakupy online na terenie Europy, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii. Czego zatem zabrakło, by firma mogła kontynuować swoją działalność?

Czytaj więcej

Selena Gomez oficjalnie została miliarderką. Wiadomo, na czym zarabia najwięcej

Cosmoss: starannie dobrani współpracownicy Kate Moss

– Przyszłość nie ma granic, a jedynie możliwości. Wierzę, że produkty marki Cosmoss staną się częścią codziennej rutyny pielęgnacyjnej każdej z nas, a ich stosowanie pomoże kobietom wygospodarować cenny czas na te przyjemne rytuały – mówiła założycielka marki w pierwszą rocznicę powstania firmy, podczas London Fashion Week we wrześniu 2023 roku. Pragnąc urozmaicić ofertę wprowadzonych produktów kosmetycznych, takich jak krem do twarzy, olejek do pielęgnacji ciała czy mgiełka zapachowa, brytyjska supermodelka poszerzyła asortyment o pozycję nietypową dla firmy działającej w branży beauty: książkę „Cosmoss Love Letters”, zawierającą 150 inspirujących cytatów, które mają motywować czytelnika do podjęcia działań danego dnia. – Codziennie rano otwieram książkę na dowolnej stronie, a znalezione zdania traktuję jako wskazówkę na dany dzień – wyjaśniała pomysłodawczyni produktu. – Potraktuj te sentencje jak listy miłosne do siebie samego lub podaruj pięknie zaprojektowaną książkę najbliższej osobie – można przeczytać w zamieszczonym na stronie internetowej marki opisie akcesorium.

Do współpracy nad poszczególnymi produktami Kate Moss zaprosiła Victorię Young, specjalistkę w dziedzinie homeopatii oraz Rose Ferguson, byłą modelkę, która na swoim blogu dzieli się z czytelnikami wskazówkami na temat zdrowego żywienia, regeneracji oczy skutecznych sposobów na zwalczanie stresu. Rok po rozpoczęciu działalności swoją chęć udziału w dopracowaniu oferty firmy Cosmoss zgłosił też dr Deepak Chopra, amerykański lekarz, pisarz i filozof pochodzenia indyjskiego, wierzący w potęgę medycyny alternatywnej. Sygnowane jego nazwiskiem akcesoria do medytacji, takie jak olejki czy kadzidła zapachowe, znalazły się wśród produktów dostępnych na stronie internetowej marki Cosmoss. – Od stycznia 2024 roku wspólnie z Kate Moss wdrażamy inicjatywy mające na celu szerzenie wiedzy na temat zdrowia psychicznego, dobrego samopoczucia i zgłębiania tajników świata duchowego. Przygotujcie się na rok pełen wyzwań, inspirujących dyskusji, wykładów i spotkań uzdrawiających ciało i duszę – pisał na Instagramie 78-latek, pozując do wspólnych zdjęć z założycielką marki.

Czytaj więcej

Jessica Alba promuje recykling ubrań. Pomysł, jakiego jeszcze nie było

Cosmoss: oficjalna likwidacja marki

Wegańskie kosmetyki, przy produkcji których nie ucierpiały zwierzęta, zostały docenione przez redaktorów i jury reprezentujących znane na świecie magazyny modowe takie jak „Vogue” i „Harper’s Bazaar”. Markę nagrodzono w organizowanych przez pisma plebiscytach: Vogue 2023 Beauty Award oraz Harper's Bazaar Wellbeing Award, doceniając odpowiednio mgiełkę do ciała Sacred Mist w kategorii „Holistic Welness Wonder” oraz kadzidła zapachowe, uznane za wiodący produkt z serii „Best Home Scent”.

Sygnowane logo Cosmoss produkty były dostępne w eleganckich, szklanych butelkach i słoiczkach w kolorze oliwkowym, zapakowanych w poręczne pudełka lub welurowe sakiewki, co pozwoliło docenić nie tylko działanie kosmetyków, ale i wizualne atuty kolekcji. Wielbiciele marki, którzy planowali zakupy na stronie internetowej Cosmoss, nie będą mieli już jednak okazji uzupełnić zapasów. Próby złożenia zamówień kończą się niepowodzeniem, a profil firmy na Instagramie został zlikwidowany. Wnikliwi internauci odnotowali, że ostatni post został tam zamieszczony 18 tygodni temu zanim konto na dobre zniknęło z przestrzeni wirtualnej.

Jak podaje portal internetowy „Business of Fashion”, firma złożyła wniosek o likwidację działalności 25 czerwca bieżącego roku. W przedłożonym wniosku likwidacyjnym oświadczono, że długi wobec wierzycieli wynoszą 4 miliony dolarów, a ostatnie sprawozdanie finansowe firmy zostało złożone w brytyjskim Companies House – organizacji prowadzącej rejestr brytyjskich spółek – w 2023 roku.

Czytaj więcej

50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?

Cosmoss: co zadecydowało o niepowodzeniu firmy Kate Moss?

Choć ani 51-latka ani jej współpracownicy dotychczas nie udzielili komentarza w kwestii biznesowego fiaska firmy Cosmoss, wśród powodów, które mogły przyczynić się do tego stanu rzeczy, komentatorzy branżowych magazynów wymieniają między innymi brak aktywności założycielki w mediach społecznościowych, a także naturalną niechęć supermodelki do epatowania własnymi osiągnięciami i uczestnictwa w działaniach PR, tak niezbędnych w promowaniu własnej marki. – Choć Moss jest ikoną kultury i ambasadorką takich marek jak Calvin Klein i Diet Coke, słynie ze swojej skrytości i niechęci do udzielania wywiadów. Taki wizerunek nie sprzyja promowaniu marki – napisano na portalu „Business of Fashion”.

Tymczasem eteryczna Brytyjka w ostatnim czasie nie ograniczała swojej działalności zawodowej do rozwijania marki Cosmoss. W ubiegłym roku, kilka miesięcy po swoich 50 urodzinach, muza takich projektantów jak między innymi John Galliano czy Alexander McQueen, zadebiutowała na wybiegu Victoria’s Secret, a także, we współpracy z zaprzyjaźnioną stylistką Katy England, zaprojektowała kolekcję ubrań dla jednej z najpopularniejszych hiszpańskich marek odzieżowych świata. Na licznych zdjęciach promujących kolekcję „Zara x Kate Moss" zatytułowaną ”party capsule”, 50-latka z właściwą sobie nonszalancją prezentuje spódnice, sukienki, topy, kombinezony czy okrycia wierzchnie. O odpowiednie działania marketingowe tym razem nie musiała się troszczyć.

Źródła:
https://www.businessoffashion.com/
https://www.harpersbazaar.com/
https://www.cosmossbykatemoss.com/

Ludzie
„Nie jesteś w stanie funkcjonować jak dawniej”. Trudne wyznanie księżnej Kate na temat choroby
Ludzie
Dzięki komu Melinda Gates uwolniła się od presji bycia perfekcyjną?
Ludzie
Hiszpańskie księżniczki inspirują się stylem matki, uznawanej za najlepiej ubraną królową w Europie
Ludzie
Wielkie weneckie wesele Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa może zostać zakłócone
WSPOMNIENIA
Odeszła kapitan żeglugi wielkiej Danuta Kobylińska-Walas. „Otworzyła drzwi innym kobietom”