Firma Frigo Logistics otworzyła mieszczącą 20 tys. palet mroźnię w Nowym Dworze Mazowieckim i ogłosiła dwuetapową rozbudowę mroźni w Radomsku. Pierwsza komora na 4200 palet będzie uruchomiona w grudniu 2025 roku, druga, mieszcząca 11 900 palet ruszy w styczniu 2026 roku. To cała seria inwestycji, której częścią jest także dokonana już rozbudowa o 12 tys. miejsc paletowych chłodnia w Żninie.
Należąca do Nichirei Logistics Group spółka Frigo Logistics ma w jedenastu lokalizacjach 75 tys. miejsc paletowych. Nakłady na nowe obiekty sięgnęły 200 mln zł. W polski rynek inwestuje także holenderska spółka NewCold, która w ostatnich latach wydała 700 mln zł na magazyny chłodnicze w Polsce. Magazyn mroźniczy wzniesiony w Nowym Modlinie mieści 94 tys. palet i kosztował pół mld zł. Rozbudowany w 2024 roku magazynie w Kutnie zapewnia przechowywanie 112 tys. palet.
Automatyka w próbach
Spółka New Cold dysponuje własnymi technologiami informatycznymi i specjalizuje się w logistyce składowej, podobnie jak konkurencyjny Lineage (dawne Pago), który sześciu obiektach ma 190 tys. miejsc paletowych. W 2024 roku Lineage zakończył rozbudowę o blisko jedną trzecią do ponad 40 tys. miejsc paletowych mroźni w Lęborku. Mroźnia Lineage w Gdańsku ma 43 tys. palet.
Mroźnia Frigo Logistics przewidziana do oddania na przełomie 2025 i 2026 roku.
Nowy magazyn Frigo Logistics pełni funkcje składowe (wysoka część obiektu) oraz dystrybucyjne i usługowe. Spółka specjalizuje się w dystrybucji towarów mrożonych, dostarcza je do ponad 4500 punktów w całej Polsce za pomocą 460 samochodów, z których 400 należy do 150 podwykonawców. Frigo Logistics obsługuje na wyłączność sześć sieci handlowych działających na polskim rynku oraz grupę około osiemdziesięciu producentów oferujących artykuły spożywcze.