MG rekordzistą wzrostu sprzedaży na polskim rynku. 247 procent robi wrażenie

Jak podaje Samar w kwietniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 46 968 samochodów osobowych. To o 5,82 proc. (2 582 sztuk) więcej niż rok wcześniej, ale o 11,47 proc. (6 088 szt.) mniej niż w marcu. W całym 2025 roku zarejestrowano póki co 189 064 nowych samochodów osobowych, o 3,27 proc. (5 985 szt.) więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Publikacja: 08.05.2025 10:39

Rekordowy wzrost rejestracji osiągnęło MG - 247,65 proc.

Rekordowy wzrost rejestracji osiągnęło MG - 247,65 proc.

Foto: mat. prasowe

Dziesięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost rejestracji w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Rekordzistą jest MG, który odnotował wzrost o 247,65 proc. Największy spadek zanotowała Toyota - o 13,57 procent, która i tak utrzymała tytuł lidera rynku. W 2025 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 31 607 aut tej marki, o 13,57 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,72 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Škoda, tu liczba rejestracji wyniosła 18 564 szt., o 7,50 proc. mniej niż w takim samym okresie 2024 roku. Udział Škody wynosi 9,82 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen - 13 707 rejestracji samochodów tej marki w 2025 r., o 24,61 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 7,25 proc. Na czwartej pozycji jest Kia - 10 958 szt. rejestracji aut tej marki, o 3,36 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 5,80 proc. Piąte miejsce zajmuje Audi. W 2025 r. zarejestrowano 10 543 aut tej marki, o 23,35 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,58 proc.

Czytaj więcej

Polak szefem na siedmiu ważnych rynkach Toyoty w Europie
Toyota C-HR

Toyota C-HR

Foto: mat. prasowe

Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2025 roku pozostaje Toyota Corolla (7496 szt.; -27,95 proc. r/r), za którą uplasowała się Škoda Octavia (6147 szt.; -19,49 proc. r/r) oraz Toyota C-HR (5743 szt. +18,36 proc. r/r). Następne miejsca zajmują Kia Sportage (4594 szt.; +5,90 proc.) i Toyota Yaris Cross (4 032 szt.; -29,65 proc. r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota C-HR (3027 szt.; +31,55 proc.), na drugim miejscu - Kia Sportage (2587 szt.; +7,48 proc.), na trzecim – Toyota Yaris Cross (2231 szt.; -35,01 proc.), dalej – Volkswagen T-Roc (1 923 szt.; +58,79 proc.), a na piątym – Dacia Duster (1681 szt. +12,44 proc.). Wygranym w tym zestawieniu jest Toyota C-HR i Volkswagen T-Roc, z prawie 60-proc. wzrostem. Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (6 561 szt.; -23,66 proc), na drugim miejscu plasuje się Škoda Octavia (5272 szt.; -14,65 proc.), dalej Volvo XC60 (2962 szt.; +42,61 proc.) i Toyota C-HR (2716 szt.; +6,47 proc.). Czołową piątkę zamyka Toyota Yaris (2 647 szt.; -14,45 proc.).

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

Foto: mat. prasowe

Liderzy ze spadkiem sprzedaży

Według danych Samaru w kwietniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 5536 samochodów dostawczych, o 13,35 proc. (853 szt.) mniej niż w marcu  i o 5,61 proc. (294 szt.) więcej niż rok wcześniej. W 2025 roku zarejestrowano dotąd łącznie 21 826 aut dostawczych, o 2,15 proc. (459 szt.) więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Dziewięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby tegorocznych rejestracji w porównaniu do 2024 roku, a największy należy do marki MAN – plus 70,31 proc. Największy spadek w tym gronie zanotowało Isuzu (o 46,04 proc.). Tytuł lidera rynku w 2025 roku należy do Toyoty. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 3674 auta tej marki, o 42,13 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford z wynikiem rejestracji 3596 aut, o 25,65 proc. więcej niż przed rokiem. Na trzecim miejscu jest Renault z wynikiem 3268 aut dostawczych, o 20,06 proc. mniej niż rok wcześniej. Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2025 r. jest Renault Master (2169 szt. -23,33 proc. r/r), na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (1425 szt. -31,13 proc. r/r), na trzeciej Ford Transit (1363 szt. +10,81 proc. r/r).

Renault Master

Renault Master

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian
Czym jeździć
10 najtańszych chińskich modeli aut na polskim rynku
Materiał Partnera
Japońska niezawodność teraz nawet 12 000 zł taniej. Poznaj promocje na Suzuki Swift
Czym jeździć
Chińskie modele aut zaczynają coraz bardziej rozpychać się na polskim rynku
Czym jeździć
Auta z importu w większości są po kolizji. Jak uniknąć kupna samochodu powypadkowego
Czym jeździć
Drogie samochody sprzedają się lepiej niż auta marek popularnych