Przedstawiciele grona osób najbogatszych klientów redefiniują pojęcie luksusu. To zmiana na tyle znacząca, że odnotowują ją czołowe instytucje obecne na tym rynku. Zjawiska kluczowe dla branży luksusowej opisał w swoim najnowszym raporcie znany szwajcarski bannk Julius Baer świadczący usługi typu private banking.
Raport banku Julius Baer: Nowa definicja luksusu według najbogatszych klientów
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych jest faktem, obronną ręką udaje się z niej wyjść jedynie części marek. Spadkowi popytu na kluczowym rynku chińskim towarzyszy wyraźnie mniejsze zainteresowanie dobrami luksusowymi i jest to zjawisko obserwowane na całym świeci
Tak wynika z raportu szwajcarskiego banku Julius Baer pod tytułem „Global Wealth and Lifestyle Report 2025”. Publikacja powstał na podstawie analizy wyników badania, które na zlecenie banku zrealizował Ipsos.
Czytaj więcej
Rynek pracy po pandemii ewoluuje coraz szybciej. To dotyczy też pojęcia czasu pracy, które staje...
Badacze przeanalizowali między innymi ceny produktów luksusowych w sklepach internetowych oraz w butikach w 25 dużych miastach na świecie. Przeprowadzili też wywiady w gronie 360 osób z Europy, Bliskiego Wschodu, regionu Azji i Pacyfiku oraz z obydwu Ameryk, posiadających na koncie co najmniej milion dolarów. Pytania dotyczyły między innymi stylu życia respondentów, ich potrzeb finansowych oraz tego, na co wydają pieniądze.