Grupa Anex – miliard euro w zasięgu ręki, chociaż klienci liczą na tanie last minute

Grupa turystyczna Anex Tour notuje dynamiczny wzrost na rynku niemieckim i austriackim. Dyrektor zarządzający Yasir Karaçor opowiedział portalowi Reise vor9 o wynikach finansowych firmy, trendach rezerwacyjnych i wyzwaniach związanych z wysoką inflacją w Turcji.

Publikacja: 15.07.2025 00:42

Grupa Anex – miliard euro w zasięgu ręki, chociaż klienci liczą na tanie last minute

Foto: Paulina Szulc

Grupa Anex miała w regionie niemiecko-austriackim w 2024 roku 723 milionów euro przychodów, co oznaczało wzrost o 27 procent, rok do roku. Na podstawie aktualnych danych Karaçor prognozuje, że w tym roku obroty firmy sięgną około 850 milionów euro. – Powoli, ale konsekwentnie zbliżamy się do miliarda euro – mówi menedżer.

Czytaj więcej

Anex Tour zadowolony z sezonu w Niemczech. Notuje dwucyfrowy wzrost

Zastrzega jednak, że celem nie jest jedynie wzrost przychodów, ale przede wszystkim zrównoważony rozwój i rentowność, dlatego Anex Tour inwestuje w jakość usług, rozbudowuje ofertę hotelową i lotniczą oraz dba o konkurencyjne ceny i szybkie reagowanie na zmiany na rynku.

Lato 2025 sprzedaje się zgodnie z planem

Rezerwacje na lato rozwijają się pomyślnie, mimo chwilowego spowolnienia w maju. Szczególnie Turcja, która stanowi około 60 procent oferty Anexu, cieszy się dużym zainteresowaniem. – Około 90 procent miejsc lotniczych do połowy lipca jest już sprzedanych. Ale wielu klientów liczy na last minute i niższe ceny w szczycie sezonu – dodaje Karaçor.

Mimo rosnących kosztów w Turcji Anex nie odnotowuje spadku liczby klientów. – Turcja nadal oferuje doskonały stosunek jakości do ceny w porównaniu z innymi destynacjami śródziemnomorskimi – zapewnia Karaçor.

Reklama
Reklama

Dobra jakość hoteli, nowoczesna infrastruktura i świetna obsługa to atuty, które przyciągają turystów. Firma widzi jednak potrzebę dostosowania koncepcji all inclusive, zwłaszcza w segmencie trzy- i czterogwiazdkowym. – Czy naprawdę potrzebujemy całodobowego all inclusive? To pytanie muszą sobie zadać hotelarze – zauważa.

Turcja, Hiszpania i Grecja – najpopularniejsze w ofercie Anexu Tour

Choć Turcja pozostaje filarem w ofercie Anexu Tour, inne kierunki rosną dynamicznie. W 2025 roku firma spodziewa się wysłać 100 tysięcy turystów do Hiszpanii, niemal dwa razy więcej niż w zeszłym roku. Grecja, w szczególności Kreta i Rodos, przyciągnie około 70 tysięcy gości. Wyspy Kanaryjskie i Egipt będą kluczowe w sezonie zimowym – touroperator organizuje loty do Hurghady przez cały rok.

Czytaj więcej

Nowy salon biura podróży Anex Tour. „Tego lata otworzymy jeszcze sześć”

Anex działa w Niemczech i Austrii pod czterema markami, w tym jako Neckermann Reisen (głównie wyjazdy dla rodzin i dla seniorów, niskie ceny) i Öger Tours (specjalizacja to Turcja i kraje Orientu). Mimo częściowego pokrywania się ofert hotelowych, Karaçor uważa, że klarowne pozycjonowanie marek ma sens. – Jesteśmy na dobrej drodze, by każda marka znalazła swoje miejsce na rynku – twierdzi.

Obecnie 55 procent sprzedaży przechodzi przez tradycyjne punkty sprzedaży – i ten udział ma rosnąć. Anex Tour inwestuje więc w prezentacje, podróże studyjne dla sprzedawców, wydarzenia promocyjne i przejrzysty system prowizji. Choć rynek przesuwa się powoli w stronę sprzedaży online, Karaçor nie zamierza brać udziału w wojnach cenowych na prowizje. – Stawiamy na trwałe relacje biznesowe i partnerstwo oparte na zaufaniu – zapewnia.

Siostrzana spółka niemieckiego i austriackiego Anexu w Polsce obsłużyła w zeszłym roku 405 tysięcy klientów, a jej obroty sięgnęły miliarda złotych. Takimi wynikami biuro podróży Anex Tour Poland zapewniło sobie piąte miejsce pod względem wielkości na rynku.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Bułgaria nie była jeszcze tak droga, a Egipt tak tani – nowe rekordy cen w biurach podróży
Biura Podróży
Biura podróży ciągle rosną – jest nowy rekord sprzedanych wycieczek
Biura Podróży
Rainbow z większą gwarancją. Zwiększenie obrotów wymusiło 440 milionów złotych
Biura Podróży
Coral Travel Poland – nauka, rozrywka i integracja. „Jesteśmy liderem trzech kierunków”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama