Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie były główne przyczyny strat finansowych Boeinga w III kwartale?
- Jak aktualne zmiany w relacjach handlowych między USA a Chinami mogą wpłynąć na Boeinga?
- Dlaczego program budowy samolotu B777X napotyka na liczne opóźnienia?
- Jakie znaczenie ma powrót Boeinga na rynek chiński dla jego przyszłego wzrostu?
Boeing poinformował również, że została ustabilizowana produkcja na poziomie 38 B737 MAX miesięcznie, a regulator rynku lotniczego w USA – FAA – wydał zgodę na zwiększenie jej jeszcze w październiku do 42. Wzrosły przychody – do 23,3 mld dol. dzięki dostarczeniu klientom 160 maszyn. Portfel zamówień wynosi dzisiaj 5,9 tys. samolotów o łącznej wartości 636 mld dol.
Pechowy program B777X
Większość ze strat w III kwartale (4,9 z 5 mld dol.) wynika z kolejnego opóźnienia programu budowy B777X, dużej maszyny szerokokadłubowej nowej generacji. Na rynku zakładano, że ten odpis będzie mniejszy i nie wyniesie więcej niż 2-4 mld dol.
Czytaj więcej
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwię...
Klienci Boeinga, którzy zamówili te samoloty, nie mają co liczyć na to, że pierwsze dostawy rozpoczną się nie wcześniej niż w 2027 r. To bardzo ważny produkt w ofercie Boeinga, ale pojawiły się kłopoty z jego certyfikacją,certyfikacją, co już wymusiło odpisanie na straty łącznie 15 mld dol. Tym samym gigant z Seattle oddaje pole Airbusowi i jego A350 i to w czasach powrotu koniunktury na rynkach długodystansowych przewozów pasażerskich. Kilka tygodni temu prezes Boeinga Kelly Ortberg przyznał, że cały program B777X jest mocno opóźniony.