Reklama

Turystyka LGBTQIA warta miliardy dolarów i ciągle rośnie. Kluczem bezpieczeństwo

Na świecie rośnie rynek turystyki LGBTQIA. W tym roku osiągnie około 357 miliardów dolarów wartości, a do 2032 roku może wzrosnąć do 604 miliardów dolarów – wynika z analizy firmy Coherent Market Insights.

Publikacja: 22.07.2025 06:00

Turystyka LGBTQIA warta miliardy dolarów i ciągle rośnie. Kluczem bezpieczeństwo

Foto: AdobeStock

Z szacunkową wartością 357 miliardów dolarów już w 2025 roku segment podróży LGBTQIA staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu branży turystycznej – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.

Czytaj więcej

Raport. Turyści LGBTQ+ w podróży - co jest dla nich ważne?

Największy udział w tym dynamicznym wzroście mają Ameryka Północna i Europa, jednak również Azja i Ameryka Południowa nadrabiają dystans, rozwijając ofertę przeznaczoną dla społeczności queer. Jeśli obecne tempo wzrostu się utrzyma, wartość tego rynku przekroczy 600 miliardów dolarów do 2032 roku.

Zaufanie klientów z mniejszości seksualnych szczególnie pożądane

Zdaniem analityków firmy Coherent Market Insight do rozwoju tego segmentu przyczyniają się rosnące zapotrzebowanie na bezpieczne i inkluzywne doświadczenia podróżnicze i coraz większa akceptacja społeczna praw mniejszości seksualnych. Od klasycznych wakacji nad morzem, przez wyjazdy na parady równości, po wypoczynek w spa i zorganizowane wycieczki grupowe – oferta dla tej grupy klientów staje się coraz bardziej zróżnicowana i dopasowana do ich potrzeb.

Na czoło światowego rynku wysuwa się Ameryka Północna, a zwłaszcza Stany Zjednoczone i Kanada. Jak podaje Coherent Market Insights, to właśnie tam obserwuje się największe zróżnicowanie oferty i największy popyt. Duże znaczenie mają festiwale, systemy certyfikacji „rainbow-friendly” i działalność wyspecjalizowanych touroperatorów, którzy są godni zaufania i zapewniają dużą widoczność społeczności. Również agencje podróży na całym świecie coraz częściej uwzględniają potrzeby klientów LGBTQIA.

Reklama
Reklama

Bezpieczeństwo – warunek powodzenia turystyki LGBTQIA

W Europie prym wiodą Niemcy, Holandia i Hiszpania. Duże wydarzenia z cyklu Pride (parady równości), jak te w Berlinie i Madrycie, oraz inicjatywy wspierane przez rządy, na przykład „Pink Iceland”, wzmacniają wizerunek tych krajów jako przyjaznych społeczności LGBTQIA.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także oferty lokalnych organizatorów, którzy stawiają na autentyczność i bliski kontakt z lokalną kulturą queer. Rośnie również rola rynków azjatyckich i południowoamerykańskich.

W Tajlandii i Japonii przybywa ofert łączących nowoczesność z lokalnymi tradycjami, a rosnąca akceptacja społeczna sprzyja ruchowi klientów.

Z kolei kraje takie jak Urugwaj stają się liderami w regionie Ameryki Południowej, oferując rozwiniętą infrastrukturę i aktywne kampanie promujące turystykę LGBTQIA.

Wśród innych trendów obserwowanych w turystyce LGBTQIA wymienić można pojawienie się na mapie nowych kierunków – coraz większą uwagę przyciągają Australia, Nowa Zelandia i Urugwaj jako bezpieczne i inkluzywne destynacje.

Influencerzy i platformy społecznościowe nie tylko inspirują, ale również wspierają tworzenie poczucia bezpieczeństwa i tworzą miejsce do wymiany doświadczeń. Rośnie popularność specjalistycznych ofert turystycznych, dopasowanych do potrzeb grup LGBTQIA.

Reklama
Reklama

Jakie jeszcze trendy w podróżowaniu?

Innym zjawiskiem są tak zwane podróże z „wybraną rodziną" - chodzi nie tylko o partnerów, ale i przyjaciół czy zrekonstruowane rodziny, z którymi wyrusza się w podróż.

Produkcje serialowe i filmowe przyciągają uwagę do miejsc kręcenia zdjęć, stając się impulsem do rozwoju turystyki filmowej.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Targi turystyczne ITTF Warsaw 2025. „Jeszcze bardziej inspirujące i różnorodne”
Popularne Trendy
Minister Jakub Rutnicki: Turystyka to ważna część gospodarki, nie zapominam o tym
Popularne Trendy
Nie ma komu pracować w greckich hotelach. Emigrantów wystraszyła polityka rządu
Popularne Trendy
Wieliczka powitała milionowego gościa. Dwa tygodnie wcześniej niż w zeszłym roku
Reklama
Reklama