Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji

Do 22,5 zł rosły notowania Pepco Group na otwarciu czwartkowej sesji w reakcji na wyniki i plany handlowego przedsiębiorstwa, m.in. o skupie akcji własnych.

Publikacja: 11.07.2025 04:50

Pepco

Pepco

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Pepco Group podtrzymało całoroczne założenia dotyczące wzrostu przychodów i EBITDA oraz otwarć kolejnych placówek.

– Utrzymujący się rozwój grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie zarządu, że obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 mln euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy – zapowiada Stephen Borchert, prezes Pepco Group.

Pepco Group podtrzymuje prognozy wzrostu przychodów i EBITDA

Dynamika przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) ma sięgać wysokiego, jednocyfrowego poziomu, natomiast w roku obrotowym 2025 (październik 2024-wrzesień 2025) przybyć ma 250 nowych sklepów netto. – Nasze marki Pepco i Dealz osiągają solidne wyniki zgodnie ze swoimi celami. Wcześniej przedstawiliśmy założenia, zgodnie z którymi marka Pepco osiągnie w roku obrotowym 2025 wzrost rok do roku przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) na wysokim, jednocyfrowym poziomie, co podtrzymujemy. Dealz analogicznie ma osiągnąć wyniki zgodne ze wcześniejszymi informacjami, z całorocznym wynikiem EBITDA (MSSF 16) w wysokości około 30 mln euro – zapowiada zarząd.

Czytaj więcej

Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Reklama
Reklama

Pepco Group pochwaliła się 2,7-proc. wzrostem przychodów (przy stałym kursie walutowym) w III kwartale roku obrotowego 2024/25, które sięgnęły 1424 mln euro. Po wyłączeniu sieci Poundland, sprzedanej 12 czerwca, sprzedaż wzrosła o 7,7 proc., do 1078 mln euro. Przychody samej sieci Pepco wyniosły 997 mln euro (wzrost o 7,4 proc.), natomiast sprzedaż sieci Dealz – o 11,2 proc., do 80 mln euro. Sprzedaż porównywalna (like for like) w Pepco i Dealz Poland wzrosła łącznie o 2,6 proc., zaś marża brutto poprawiła się o 180 pkt baz. rok do roku. Jak podano, na wyniki złożyły się: lepsza dostępność towarów, większe skoncentrowanie się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszony asortyment.

Program skupu akcji do 50 mln euro i ekspansja sieci o 250 nowych sklepów

– Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach „nowej grupy” Pepco oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w III kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 mld euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like for like) oraz dalszy wzrost marży brutto – komentuje Borchert.

W III kwartale otwarto 45 nowych sklepów Pepco i Dealz. Na koniec czerwca sieć „nowej grupy” , tj. bez Poundland, liczyła 4276 sklepów.

Czytaj więcej

Długa kolejka do sprzedaży Pepco

W połowie czerwca zarząd ogłosił zakończenie procesu sprzedaży Poundland firmie Gordon Brothers. Wyłączenie Poundland ze struktury grupy pozytywnie wpływa na wzrost przychodów i przyczynia się do wyższej rentowności i marż. – Po zakończeniu sprzedaży Poundland „nowa grupa” Pepco ma teraz prostszą strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość – mówi Borchert.

Na początku drugiej połowy lipca rozpocznie się pierwszy etap programu skupu akcji o wartości do 50 mln euro, jak podano „z uwagi na przekonanie zarządu, że obecna cena akcji w istotnym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw grupy ani jej wewnętrznego potencjału zysków, a także by wesprzeć dalsze zwiększanie wartości dla akcjonariuszy”. Program skupu ma potrwać do 10 września 2025 r.

Biznes
Putin ignoruje Trumpa, szansa dla sektora kosmicznego, chipy wracają do Chin
Biznes
Przedsiębiorcy boją się wyższych ceł Trumpa
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama