NASK ostrzegł, że reklamy, które zidentyfikował Ośrodek Analizy Dezinformacji, miały udzielać pozornego wsparcia jednemu z kandydatów w wyborach prezydenckich, jednocześnie dyskredytując pozostałych.
Działania, podejmowane przez konta reklamowe, dotyczyły głownie Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena i mogły mieć charakter prowokacji, mającej na celu działanie na szkodę pozornie wspieranego przez nie kandydata.
Czytaj więcej
NASK informuje o zidentyfikowaniu na platformie Facebook reklam politycznych, które „mogły być fi...
Ośrodek Analizy Dezinformacji NASK ustalił, że na wspomniane polityczne reklamy w ciągu ostatnich 7 dni zaangażowane w kampanię konta reklamowe wydały większe kwoty niż jakikolwiek komitet wyborczy.
O sprawie powiadomiono firmę META, której własnością jest Facebook, oraz Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Trwają prace nad ustaleniem źródeł finansowania kampanii.