Reklama
Rozwiń

Przetargi: dobre szacowania to klucz do właściwego zarządzania ryzykiem

Jedną z branż, która notorycznie zmaga się z trudnościami przy szacowaniu wartości zamówienia, jest branża B+R. Szacować należy to, co można przewidzieć, biorąc pod uwagę wszelkie źródła finansowania.

Publikacja: 03.11.2021 12:11

Przetargi: dobre szacowania to klucz do właściwego zarządzania ryzykiem

Foto: Adobe Stock

Niewłaściwe szacowanie wartości zamówienia – często traktowane przez zamawiających po macoszemu – może niekiedy pociągać za sobą poważne konsekwencje. Dotyczy to w szczególności takich sytuacji, w których wartość zamówienia waha się w granicy progu ustawowego (130 000 zł) lub progów unijnych. Niewłaściwe oszacowanie wartości zamówienia, prowadzące w szczególności do niestosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych lub nieumieszczenia ogłoszenia o zamówieniu we właściwym publikatorze, może przysporzyć sporo problemów.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Administracja
EZD w administracji – jak prowadzić elektroniczną dokumentację?
Administracja
Jaka stawka VAT za udostępnianie boiska stadionu miejskiego?
Administracja
Zakup usługi analitycznej z zagranicy a podatek u źródła
Administracja
Czy za częstszy odbiór szkła i papieru gmina może żądać opłaty dodatkowej?