Każde działanie w celu zachęcenia potencjalnych klientów to reklama

Już sam fakt odnotowania złamania zakazu reklamowania obliguje nadzór farmaceutyczny do nałożenia kary na aptekę. I nie ma znaczenia, czy sama była organizatorem programu lojalnościowego, czy tylko w nim uczestniczyła.

Publikacja: 03.11.2021 12:21

Każde działanie w celu zachęcenia potencjalnych klientów to reklama

Foto: Adobe Stock

Zasadniczo każdy może założyć firmę i prowadzić działalność. Są jednak takie jej rodzaje, które ze względu na swoją specyfikę podlegają specjalnym regułom i obostrzeniom. Dotyczy to m.in. sprzedaży leków. O tym, że apteki nie mogą się reklamować i urzędnicy mają prawo, a nawet obowiązek, karać za złamanie tego zakazu, przypomniał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 26 października 2021 r.

Program lojalnościowy

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami