Reklama

Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Przedsiębiorca, który nie dostosuje standardowych wzorów umów lub innej dokumentacji umów sprzedaży do proponowanych przepisów i pozostawi uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji w dotychczasowym brzmieniu może zostać uznany za wprowadzającego konsumenta w błąd.

Publikacja: 25.07.2022 18:02

Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Foto: Adobe Stock

Sytuacja taka może spowodować ryzyko dochodzenia przez konsumentów roszczeń odszkodowawczych lub wypowiadania przez nich umów i żądania zwrotu ceny zakupu, a także ryzyko nałożenia przez prezesa UOKiK grzywny do 10 proc. uzyskanych przez przedsiębiorcę w roku poprzedzającym dochodów.

- W czerwcu 2022 r. do Sejmu trafił rządowy projekt zmieniający ustawę o prawach konsumenta i niektórych innych ustaw, wynikający z konieczności przystosowania przepisów prawa krajowego do dwóch prokonsumenckich unijnych dyrektyw, istotnych dla sektora e-handlu:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Przeniesienie pracownika samorządowego na wyższe stanowisko
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy ma prawo do awansu?
Administracja
WSA: W referendum lokalnym można zapytać mieszkańców o wiatraki
Administracja
Podmiot zatrudniający czasami pośredniczy w wypłacie transferowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Administracja
Teresa Siudem: Przestępstwa przetargowe w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama