Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Przedsiębiorca, który nie dostosuje standardowych wzorów umów lub innej dokumentacji umów sprzedaży do proponowanych przepisów i pozostawi uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji w dotychczasowym brzmieniu może zostać uznany za wprowadzającego konsumenta w błąd.

Publikacja: 25.07.2022 18:02

Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Foto: Adobe Stock

Sytuacja taka może spowodować ryzyko dochodzenia przez konsumentów roszczeń odszkodowawczych lub wypowiadania przez nich umów i żądania zwrotu ceny zakupu, a także ryzyko nałożenia przez prezesa UOKiK grzywny do 10 proc. uzyskanych przez przedsiębiorcę w roku poprzedzającym dochodów.

- W czerwcu 2022 r. do Sejmu trafił rządowy projekt zmieniający ustawę o prawach konsumenta i niektórych innych ustaw, wynikający z konieczności przystosowania przepisów prawa krajowego do dwóch prokonsumenckich unijnych dyrektyw, istotnych dla sektora e-handlu:

Pozostało 93% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Marek Kutarba: Opodatkowania działalności samorządu terytorialnego i spółek komunalnych VAT
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Administracja
Skarbówka nie może obchodzić prawomocnych orzeczeń
Administracja
Brak opodatkowania VAT przy aporcie infrastruktury oświetleniowej
Administracja
Prawo do odliczenia VAT przy budowie sieci kanalizacyjnej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Administracja
Ochrona interesu wierzyciela nie jest ważniejsza od praw dłużnika