Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Przedsiębiorca, który nie dostosuje standardowych wzorów umów lub innej dokumentacji umów sprzedaży do proponowanych przepisów i pozostawi uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji w dotychczasowym brzmieniu może zostać uznany za wprowadzającego konsumenta w błąd.

Publikacja: 25.07.2022 18:02

Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Foto: Adobe Stock

Sytuacja taka może spowodować ryzyko dochodzenia przez konsumentów roszczeń odszkodowawczych lub wypowiadania przez nich umów i żądania zwrotu ceny zakupu, a także ryzyko nałożenia przez prezesa UOKiK grzywny do 10 proc. uzyskanych przez przedsiębiorcę w roku poprzedzającym dochodów.

- W czerwcu 2022 r. do Sejmu trafił rządowy projekt zmieniający ustawę o prawach konsumenta i niektórych innych ustaw, wynikający z konieczności przystosowania przepisów prawa krajowego do dwóch prokonsumenckich unijnych dyrektyw, istotnych dla sektora e-handlu:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Reklama
Reklama