Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Przedsiębiorca, który nie dostosuje standardowych wzorów umów lub innej dokumentacji umów sprzedaży do proponowanych przepisów i pozostawi uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji w dotychczasowym brzmieniu może zostać uznany za wprowadzającego konsumenta w błąd.

Publikacja: 25.07.2022 18:02

Nowe obowiązki dla sektora e-handlu

Foto: Adobe Stock

Sytuacja taka może spowodować ryzyko dochodzenia przez konsumentów roszczeń odszkodowawczych lub wypowiadania przez nich umów i żądania zwrotu ceny zakupu, a także ryzyko nałożenia przez prezesa UOKiK grzywny do 10 proc. uzyskanych przez przedsiębiorcę w roku poprzedzającym dochodów.

- W czerwcu 2022 r. do Sejmu trafił rządowy projekt zmieniający ustawę o prawach konsumenta i niektórych innych ustaw, wynikający z konieczności przystosowania przepisów prawa krajowego do dwóch prokonsumenckich unijnych dyrektyw, istotnych dla sektora e-handlu:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Umowy z urzędem pod kontrolą obywateli
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Administracja
Jawność finansów publicznych a prawo do prywatności
Administracja
Strona postępowania o wydanie pozwolenia na użytkowanie
Administracja
Czy prezydent mógł zarządzić audyt w centrum kultury?
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Administracja
Deregulacja? Lepiej zapobiegać, niż leczyć
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście