Sąd: Dyrektor nie może się tłumaczyć, że nie dostał maila

Nieprawidłowości w funkcjonowaniu poczty elektronicznej obciążają organ administracji. To na nim spoczywa obowiązek zorganizowania komunikacji w taki sposób, aby umożliwić obywatelom pewny kontakt.

Publikacja: 05.04.2023 11:05

Sąd: Dyrektor nie może się tłumaczyć, że nie dostał maila

Foto: Adobe Stock

Kopia protokołu kontroli doraźnej przeprowadzonej w szkole przez kuratora oświaty stanowi informację publiczną. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie. Dyrektor szkoły podstawowej tłumaczył się, że nie dostał wniosku o udostępnienie informacji, wysłanego pocztą elektroniczną. Jednak sąd uznał, że skarga na bezczynność była zasadna.

Postępowanie w przedmiocie udzielenia informacji publicznej jest postępowaniem odformalizowanym. Ustawa o dostępie do informacji publicznej nie wskazuje jakichkolwiek wymagań formalnych wniosku, poza koniecznością utrwalenia go w formie pisemnej. Orzecznictwo sądów administracyjnych nakazuje za wniosek pisemny uznawać również przesłanie zapytania pocztą elektroniczną, i to nawet wówczas, gdy do jego autoryzacji nie zostanie użyty podpis elektroniczny.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Nie ma narzędzi do walki o wychowanie w trzeźwości
Administracja
Charakter i przebieg transakcji ma wpływ na opodatkowanie
Administracja
Cała administracja powinna walczyć o trzeźwość narodu
Administracja
Po co nam lasy miejskie?
Administracja
Urzędnik musi pilnować, co wysyła do obywatela