Aktualizacja: 21.04.2025 00:13 Publikacja: 05.04.2023 11:05
Foto: Adobe Stock
Kopia protokołu kontroli doraźnej przeprowadzonej w szkole przez kuratora oświaty stanowi informację publiczną. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie. Dyrektor szkoły podstawowej tłumaczył się, że nie dostał wniosku o udostępnienie informacji, wysłanego pocztą elektroniczną. Jednak sąd uznał, że skarga na bezczynność była zasadna.
Postępowanie w przedmiocie udzielenia informacji publicznej jest postępowaniem odformalizowanym. Ustawa o dostępie do informacji publicznej nie wskazuje jakichkolwiek wymagań formalnych wniosku, poza koniecznością utrwalenia go w formie pisemnej. Orzecznictwo sądów administracyjnych nakazuje za wniosek pisemny uznawać również przesłanie zapytania pocztą elektroniczną, i to nawet wówczas, gdy do jego autoryzacji nie zostanie użyty podpis elektroniczny.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas