Warto przypomnieć aspekt tzw. zadań własnych, które przypisane są do jednostki samorządu terytorialnego w randze gminy (miasta). Zadania te zostały określone w art. 7 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, gdzie postanowiono, że zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych czy utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. Z punktu widzenia realizacji zadań przez gminę kluczowe jest to, aby należały do wspomnianej kategorii – zadań własnych. W tym kontekście należy uznać, że zadanie inwestycyjne związane z budową obiektu sportowego (np. boiska) wpisuje się w ww. katalog przykładowo opisanych zadań. Kwestią wtórną i wymagającą oceny jest jednak ponoszenie nakładów finansowych z budżetu miasta na tego typu przedsięwzięcia, w kontekście braku prawa własności miasta w stosunku do nieruchomości. Jak bowiem w pytaniu podano, miasto nie dysponuje nieruchomością, którą można przeznaczyć na realizację zadania, z tym, że rozważane jest uzyskanie tytułu prawnego do nieruchomości stanowiącej własność podmiotu trzeciego, a ściślej rzecz ujmując – województwa, czyli innej jednostki samorządu terytorialnego. Nie zmienia tego fakt, że jednostka województwa dysponuje nieruchomością zapewne w ramach tzw. trwałego zarządu.