Reklama

Reklama w mediach społecznościowych – wskazówki UOKiK dla influencerów

Oznaczenia treści reklamowych mają być czytelne i widoczne już na wstępie publikacji. Od samego początku musi być też znana odbiorcy marka, którą prezentuje influecner – rekomenduje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 29.09.2022 22:20

Reklama w mediach społecznościowych – wskazówki UOKiK dla influencerów

Foto: Adobe Stock

26 września 2022 r. światło dzienne ujrzały długo wyczekiwane Rekomendacje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczące oznaczania reklam w mediach społecznościowych. Mają one związek z działaniami reklamowymi influencerów prowadzonymi na masową skalę w mediach społecznościowych. Działania UOKiK, a w szczególności prowadzone postępowania wyjaśniające, odbiły się dość szerokim echem i skutkowały nałożeniem kar finansowych na kilku influencerów m.in. za brak współpracy z UOKiK w zakresie prowadzonego postępowania.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Święta tuż-tuż
Biznes
Impreza firmowa musi być zgodna z zasadami bhp
Biznes
Jawne i równe wynagrodzenia. Już wkrótce rewolucyjne zmiany w rekrutacji
Biznes
Projekt nowelizacji jest szkodliwy dla spółdzielni mieszkaniowych
Biznes
Wierzyciele mają problemy z uzyskaniem nakazu zapłaty
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama