Reklama
Rozwiń
Reklama

Pasożytniczy marketing – są sposoby, by mu przeciwdziałać

Wykorzystanie cudzej renomy w przekazach reklamowych może być uznane za czyn nieuczciwej konkurencji, albo za naruszenie prawa własności intelektualnej. Podejmując takie działania trzeba się liczyć z sankcjami.

Publikacja: 03.11.2022 22:36

Pasożytniczy marketing – są sposoby, by mu przeciwdziałać

Foto: Adobe Stock

W czerwcu i lipcu 2021 r., z rocznym opóźnieniem spowodowanym pandemią, odbyły się Mistrzostwa Europy UEFA Euro 2020 r. Jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywek, w Rzymie stworzona została stworzona oficjalna wioska piłkarska dla kibiców pod logo UEFA Euro 2020. W bezpośrednim sąsiedztwie wioski pojawił się plakat firmy Zalando.se, który przedstawiał koszulkę z logo Zalando oraz wszystkie flagi państw, biorących udział w mistrzostwach, a także napis „Kto będzie zwycięzcą?”. Plakat sugerował, że Zalando jest powiązane z organizacją mistrzostw, podczas gdy żadne opłaty licencyjne nie zostały uiszczone na rzecz UEFA, a Zalando nie było oficjalnym sponsorem mistrzostw. Pomimo tego, w odbiorze przeciętnego konsumenta, Zalando musiało być powiązane z organizacją rozgrywek.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: KSeF i staże pracy – nowe wyzwania firm
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Biznes
Znak towarowy po zakończeniu współpracy. Kto ma do niego prawo?
Biznes
Pracodawcy muszą się przygotować do zmian w stażach pracy
Biznes
Fuzje i przejęcia – odpowiedzialność i terminy przedawnienia roszczeń
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Czy powołany do zarządu bez swojej wiedzy odpowie za zobowiązania?
Reklama
Reklama