Aktualizacja: 14.07.2025 21:38 Publikacja: 20.12.2022 02:00
Compliance
Foto: AdobeStock
Od ostatnich 15 lat nieustannie rośnie rola compliance w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Początkowo departamenty compliance funkcjonowały w sektorze finansowym oraz farmaceutycznym, dziś są obecne niemal w każdym dużym przedsiębiorstwie. O tym, jaką wartość wygeneruje compliance dla firmy, decyduje zarówno pozycja w strukturze organizacyjnej, nadane uprawnienia, jak również podejście zarządu i samego compliance do swojej roli w organizacji.
Menedżerowie niejednokrotnie postrzegają compliance jako złego policjanta, który rzuca kłody biznesowi, zajmuje się wyszukiwaniem teoretycznych ryzyk, a w efekcie jedynie spowalnia procesy decyzyjne. Zdarza się również, że samo compliance daje podstawy właśnie do takiego postrzegania w ramach organizacji, wykonując kontrole, które usilnie muszą wykazać wystąpienie nieprawidłowości, niekiedy o pomijalnej istotności. Jednak takie podejście do funkcji compliance jest anachroniczne i nie odpowiada ani potrzebom, ani realiom dzisiejszego biznesu.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas