Aktualizacja: 01.07.2025 08:32 Publikacja: 20.12.2022 02:00
Compliance
Foto: AdobeStock
Od ostatnich 15 lat nieustannie rośnie rola compliance w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Początkowo departamenty compliance funkcjonowały w sektorze finansowym oraz farmaceutycznym, dziś są obecne niemal w każdym dużym przedsiębiorstwie. O tym, jaką wartość wygeneruje compliance dla firmy, decyduje zarówno pozycja w strukturze organizacyjnej, nadane uprawnienia, jak również podejście zarządu i samego compliance do swojej roli w organizacji.
Menedżerowie niejednokrotnie postrzegają compliance jako złego policjanta, który rzuca kłody biznesowi, zajmuje się wyszukiwaniem teoretycznych ryzyk, a w efekcie jedynie spowalnia procesy decyzyjne. Zdarza się również, że samo compliance daje podstawy właśnie do takiego postrzegania w ramach organizacji, wykonując kontrole, które usilnie muszą wykazać wystąpienie nieprawidłowości, niekiedy o pomijalnej istotności. Jednak takie podejście do funkcji compliance jest anachroniczne i nie odpowiada ani potrzebom, ani realiom dzisiejszego biznesu.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas