Aktualizacja: 15.04.2025 18:07 Publikacja: 20.12.2022 02:00
Compliance
Foto: AdobeStock
Od ostatnich 15 lat nieustannie rośnie rola compliance w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Początkowo departamenty compliance funkcjonowały w sektorze finansowym oraz farmaceutycznym, dziś są obecne niemal w każdym dużym przedsiębiorstwie. O tym, jaką wartość wygeneruje compliance dla firmy, decyduje zarówno pozycja w strukturze organizacyjnej, nadane uprawnienia, jak również podejście zarządu i samego compliance do swojej roli w organizacji.
Menedżerowie niejednokrotnie postrzegają compliance jako złego policjanta, który rzuca kłody biznesowi, zajmuje się wyszukiwaniem teoretycznych ryzyk, a w efekcie jedynie spowalnia procesy decyzyjne. Zdarza się również, że samo compliance daje podstawy właśnie do takiego postrzegania w ramach organizacji, wykonując kontrole, które usilnie muszą wykazać wystąpienie nieprawidłowości, niekiedy o pomijalnej istotności. Jednak takie podejście do funkcji compliance jest anachroniczne i nie odpowiada ani potrzebom, ani realiom dzisiejszego biznesu.
Nawet śmierć dłużnika nie przekreśla możliwości odzyskania należności. Wierzyciel musi jednak podjąć wymagane pr...
Dostępność cyfrowa przestaje być domeną sektora usług świadczonych przez instytucje publiczne. Od 28 czerwca 202...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet „Omnibus”, dotyczący regulacji zrównoważonego rozwoju (CSRD). Jego nadrzę...
Prawo, by mogło zostać wniesione do spółki z o.o. jako aport, musi mieć majątkowy charakter oraz wymierną wartoś...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Postępowanie arbitrażowe znacznie przyspiesza rozwiązanie sporu. Sprawdza się zwłaszcza tam, gdzie spór dotyczy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas