Nierzetelny marketing ekologiczny to ryzykowna strategia

Greenwashing jest niebezpieczny dla konsumentów. Może także naruszać interesy konkurentów przedsiębiorcy, który go stosuje, a zatem stanowić czyn nieuczciwej konkurencji.

Publikacja: 12.01.2023 20:00

Nierzetelny marketing ekologiczny to ryzykowna strategia

Foto: Adobe Stock

Wobec bijących na alarm ekologów o nadciągającej katastrofie ekologicznej, bycie eko jest nie tylko modne, ale przede wszystkim bardzo pożądane. Firmy działające w sposób przyjazny środowisku cieszą się pozytywnym wizerunkiem, a produkty naturalne i ekologiczne przyciągają konsumentów. Ale… czy ekogroszek nie szkodzi środowisku, jak miałaby wskazywać jego nazwa? Czy jak firma odzieżowa deklaruje, że jej odzież jest zrównoważona, to faktycznie taka jest? Okazuje się jednak, że niekoniecznie.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Elektrownia jądrowa w Polsce to projekt inny niż wszystkie. Przed inwestorami wielkie wyzwanie
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy wspólnik traci kontrolę nad spółką
Biznes
Szkolenie przed założeniem firmy w kosztach PIT
Biznes
Czy zarząd może działać wbrew wspólnikom spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Opóźniasz zapłatę kontrahentowi? Grożą za to kary