Zmiany w prawie niemieckim ważne dla polskich firm

Niemieckie regulacje w zakresie ESG wpływają także na sytuację polskich przedsiębiorców sprzedających swoje towary za Odrą lub współpracujących z firmami niemieckimi. Konsekwencje dotyczą w szczególności dwóch ustaw: o opakowaniach i o dochowaniu należytej staranności w łańcuchu dostaw.

Publikacja: 17.02.2023 09:00

Zmiany w prawie niemieckim ważne dla polskich firm

Foto: AdobeStock

Dlaczego znowelizowane przepisy niemieckiej ustawy o opakowaniach mają znaczenie dla polskich przedsiębiorców?

Nowelizacja niemieckiej ustawy o wprowadzaniu do obrotu, zwrocie i wysokiej jakości recyklingu opakowań (niem. Verpackungsgesetz, VerpackG) regulująca postępowanie z opakowaniami, ich stosowanie i transgraniczny obrót nimi na terenie Niemiec i do Niemiec, była stopniowo zaostrzana w styczniu i lipcu 2022 r. poprzez wprowadzenie kolejnych obowiązków, a w konsekwencji i kar pieniężnych za ich nieprzestrzeganie.Polskie firmy sprzedające na terenie Niemiec i eksportujące do Niemiec produkty, surowce lub inne substancje w opakowaniach mają obowiązek – na podstawie ustawy o opakowaniach – uczestnictwa w tzw. systemie dualnym. Systemy dualne to ogólnokrajowe systemy odbioru opakowań, które rozdzielają obowiązki na dwóch płaszczyznach.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: System kaucyjny – zegar tyka dla wielu firm
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
System kaucyjny w Polsce – nowe obowiązki i możliwości dla przedsiębiorców
Biznes
Prawo wodorowe. Ważne zmiany od 20 stycznia
Biznes
Wydatki na przebudowę drogi w firmowych kosztach
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Zamówienia klasyczne – walka dla przedsiębiorców o żyłce sportowca
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej