Dyrektywa Omnibus - firmy są zdezorientowane

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiada, że na razie nie będzie nakładał na biznes kar, dając mu czas na dostosowanie się do nowych regulacji – mówi Piotr Gogol, counsel kierujący praktyką prawa antymonopolowego kancelarii prawnej EY Law.

Publikacja: 28.02.2023 11:50

Dyrektywa Omnibus - firmy są zdezorientowane

Foto: Adobe Stock

Jak wyglądają pierwsze tygodnie stosowania dyrektywy Omnibus? Czy są już jakieś sygnały?

Są. UOKiK wystosował już pierwsze wezwania do przedstawienia wyjaśnień wobec podmiotów, które zdaniem Urzędu nie wypełniają prawidłowo obowiązków wynikających z dyrektywy Omnibus. Dotyczy to na razie zasadniczo sposobu informowania o obniżkach cen. Przepisy mówią tylko, że trzeba poinformować o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, ale nie precyzują, w jaki sposób taka informacja powinna być przekazywana. Przedsiębiorcy wypełniają więc ten obowiązek w różny sposób. Wiele z nich wzbudziło zastrzeżenia Prezesa UOKiK, a pierwsze wnioski UOKiK dotyczące wdrożenia nowych przepisów zamieszczone zostały na stronie internetowej Urzędu.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm