Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Jasny podział kompetencji i dobra komunikacja to podstawa.

Publikacja: 11.04.2023 11:29

Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Foto: Adobe Stock

Mitygacja ryzyka odpowiedzialności karnej to jest temat, który od zawsze zajmował osoby, które tę odpowiedzialność mogą ponosić. Szukanie bezpiecznych rozwiązań, ograniczanie zdiagnozowanego ryzyka czy próby zidentyfikowania ryzyka to naturalne działania świadomego przedsiębiorcy. Uderzające jednak jest to, że bardzo wielu reprezentantów podmiotów gospodarczych nie jest w ogóle świadomych tego ryzyka albo w sposób świadomy je ignoruje. Ocena takiego zachowania musi być jednoznacznie negatywna, gdyż bezpośrednio naraża spółkę na ryzyko. Tym większe, że nieznane. W takich przypadkach nie ma zatem mowy o jakiejkolwiek mitygacji ryzyka, a bardziej mamy do czynienia z przysłowiowym zamiataniem problemów pod dywan. Należy zatem zdecydowanie zaznaczyć, że rozwiązania z zakresu szeroko rozumianego zarządzania ryzykiem mogą odnieść pożądany skutek, zanim nie zaktualizują się przesłanki uzasadniające ich wdrożenie.

Pozostało 87% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Plusy i minusy fundacji w Liechtensteinie
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Czy warto założyć fundację prywatną w Liechtensteinie?
Biznes
Centralizacja polityki spójności nie pomoże przedsiębiorcom
Biznes
Dyrektywa NIS 2 – początek nowej ery cyberbezpieczeństwa w UE
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Podział spółki przez wyodrębnienie – jak wykorzystać nowe rozwiązanie?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni