Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Jasny podział kompetencji i dobra komunikacja to podstawa.

Publikacja: 11.04.2023 11:29

Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Foto: Adobe Stock

Mitygacja ryzyka odpowiedzialności karnej to jest temat, który od zawsze zajmował osoby, które tę odpowiedzialność mogą ponosić. Szukanie bezpiecznych rozwiązań, ograniczanie zdiagnozowanego ryzyka czy próby zidentyfikowania ryzyka to naturalne działania świadomego przedsiębiorcy. Uderzające jednak jest to, że bardzo wielu reprezentantów podmiotów gospodarczych nie jest w ogóle świadomych tego ryzyka albo w sposób świadomy je ignoruje. Ocena takiego zachowania musi być jednoznacznie negatywna, gdyż bezpośrednio naraża spółkę na ryzyko. Tym większe, że nieznane. W takich przypadkach nie ma zatem mowy o jakiejkolwiek mitygacji ryzyka, a bardziej mamy do czynienia z przysłowiowym zamiataniem problemów pod dywan. Należy zatem zdecydowanie zaznaczyć, że rozwiązania z zakresu szeroko rozumianego zarządzania ryzykiem mogą odnieść pożądany skutek, zanim nie zaktualizują się przesłanki uzasadniające ich wdrożenie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia