Reklama

Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Jasny podział kompetencji i dobra komunikacja to podstawa.

Publikacja: 11.04.2023 11:29

Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Foto: Adobe Stock

Mitygacja ryzyka odpowiedzialności karnej to jest temat, który od zawsze zajmował osoby, które tę odpowiedzialność mogą ponosić. Szukanie bezpiecznych rozwiązań, ograniczanie zdiagnozowanego ryzyka czy próby zidentyfikowania ryzyka to naturalne działania świadomego przedsiębiorcy. Uderzające jednak jest to, że bardzo wielu reprezentantów podmiotów gospodarczych nie jest w ogóle świadomych tego ryzyka albo w sposób świadomy je ignoruje. Ocena takiego zachowania musi być jednoznacznie negatywna, gdyż bezpośrednio naraża spółkę na ryzyko. Tym większe, że nieznane. W takich przypadkach nie ma zatem mowy o jakiejkolwiek mitygacji ryzyka, a bardziej mamy do czynienia z przysłowiowym zamiataniem problemów pod dywan. Należy zatem zdecydowanie zaznaczyć, że rozwiązania z zakresu szeroko rozumianego zarządzania ryzykiem mogą odnieść pożądany skutek, zanim nie zaktualizują się przesłanki uzasadniające ich wdrożenie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Jak zwiększyć szansę na wygraną w sporze B2B?
Biznes
Teresa Siudem: Z kontrahentem nie zawsze warto iść do sądu
Biznes
Zielone pułapki w transakcjach M&A – jak ich uniknąć?
Biznes
Jak wykorzystać umowę użyczenia w działalności gospodarczej?
Biznes
Wyrok w sprawach gospodarczych jako tytuł zabezpieczenia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama