Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Jasny podział kompetencji i dobra komunikacja to podstawa.

Publikacja: 11.04.2023 11:29

Jak zarządzać ryzykiem w firmie?

Foto: Adobe Stock

Mitygacja ryzyka odpowiedzialności karnej to jest temat, który od zawsze zajmował osoby, które tę odpowiedzialność mogą ponosić. Szukanie bezpiecznych rozwiązań, ograniczanie zdiagnozowanego ryzyka czy próby zidentyfikowania ryzyka to naturalne działania świadomego przedsiębiorcy. Uderzające jednak jest to, że bardzo wielu reprezentantów podmiotów gospodarczych nie jest w ogóle świadomych tego ryzyka albo w sposób świadomy je ignoruje. Ocena takiego zachowania musi być jednoznacznie negatywna, gdyż bezpośrednio naraża spółkę na ryzyko. Tym większe, że nieznane. W takich przypadkach nie ma zatem mowy o jakiejkolwiek mitygacji ryzyka, a bardziej mamy do czynienia z przysłowiowym zamiataniem problemów pod dywan. Należy zatem zdecydowanie zaznaczyć, że rozwiązania z zakresu szeroko rozumianego zarządzania ryzykiem mogą odnieść pożądany skutek, zanim nie zaktualizują się przesłanki uzasadniające ich wdrożenie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama