Aktualizacja: 24.05.2025 08:15 Publikacja: 21.04.2023 02:00
Foto: AdobeStock
Logistyka stanowi niezwykle ważny aspekt handlu internetowego. Poza elementem „wirtualnym”, gdzie istotną rolę odgrywa wizualna i marketingowa strona biznesu, niekiedy fizyczny przepływ towarów oferowanych klientom może mieć kluczowe znaczenie dla zysków generowanych przez biznes e-commerce. Dlatego zarządzanie zapasami i sterowanie gospodarką magazynową jest zadaniem równie istotnym dla zachowania płynności finansowej, jak wirtualna strona handlu internetowego. W praktyce od strony operacyjnej i prawnej, kwestia ta może być rozwiązana poprzez zawarcie stosownej umowy dystrybucyjnej między producentem a sprzedawcą zarządzającym swoim biznesem internetowym. Wśród modeli dystrybucyjnych, które mogą stanowić korzystne rozwiązanie dla sklepu internetowego wymienić można coraz popularniejszy dropshipping oraz tzw. VMI (Vendor-managed inventory), które zasadniczo wiążą się z większym ryzkiem po stronie dostawcy (producenta lub hurtowni) – zdejmując część obowiązków z przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy.
Konflikty w spółkach zdarzają się dość często. Gdy narastają, pojawia się chęć „wyeliminowania” wspólnika, co pr...
Spory mogą mieć najróżniejsze tło i rodzić się na każdym etapie rozwoju biznesu. Warto przygotować się na ich wy...
Działania szkoleniowe, doradcze, zakup niezbędnego wyposażenia – to inicjatywy, które Fundusz na rzecz Sprawiedl...
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Panama czy Malezja to przykłady państw, które łączą atrakcyjność podatkową z nowoc...
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) dofinansuje projekty z zakresu umiędzynarodowienia działalności...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas