Aktualizacja: 14.07.2025 22:23 Publikacja: 21.04.2023 02:00
Foto: AdobeStock
Logistyka stanowi niezwykle ważny aspekt handlu internetowego. Poza elementem „wirtualnym”, gdzie istotną rolę odgrywa wizualna i marketingowa strona biznesu, niekiedy fizyczny przepływ towarów oferowanych klientom może mieć kluczowe znaczenie dla zysków generowanych przez biznes e-commerce. Dlatego zarządzanie zapasami i sterowanie gospodarką magazynową jest zadaniem równie istotnym dla zachowania płynności finansowej, jak wirtualna strona handlu internetowego. W praktyce od strony operacyjnej i prawnej, kwestia ta może być rozwiązana poprzez zawarcie stosownej umowy dystrybucyjnej między producentem a sprzedawcą zarządzającym swoim biznesem internetowym. Wśród modeli dystrybucyjnych, które mogą stanowić korzystne rozwiązanie dla sklepu internetowego wymienić można coraz popularniejszy dropshipping oraz tzw. VMI (Vendor-managed inventory), które zasadniczo wiążą się z większym ryzkiem po stronie dostawcy (producenta lub hurtowni) – zdejmując część obowiązków z przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy.
Prawo wspólnika do reprezentacji spółki jawnej ma charakter majątkowy niepieniężny i taki charakter ma sprawa o...
Usuwanie zbędnej biurokracji i ułatwienia w prowadzeniu biznesu – to założenia ustawy deregulacyjnej. Większość...
Od 13 lipca 2025 roku przedsiębiorcy będą mogli zdalnie zawierać umowy leasingu. Umowa leasingu będzie mogła być...
Uproszczenie zasad wykonywania działalności gospodarczej – to główny cel tzw. ustawy deregulacyjnej. Większość j...
Orzeczenia wydane 2 lipca 2025 r. przez SUE potwierdzają ochronę znaku towarowego Testarossa w odniesieniu do sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas