Aktualizacja: 20.05.2025 02:41 Publikacja: 21.04.2023 02:00
Foto: AdobeStock
Logistyka stanowi niezwykle ważny aspekt handlu internetowego. Poza elementem „wirtualnym”, gdzie istotną rolę odgrywa wizualna i marketingowa strona biznesu, niekiedy fizyczny przepływ towarów oferowanych klientom może mieć kluczowe znaczenie dla zysków generowanych przez biznes e-commerce. Dlatego zarządzanie zapasami i sterowanie gospodarką magazynową jest zadaniem równie istotnym dla zachowania płynności finansowej, jak wirtualna strona handlu internetowego. W praktyce od strony operacyjnej i prawnej, kwestia ta może być rozwiązana poprzez zawarcie stosownej umowy dystrybucyjnej między producentem a sprzedawcą zarządzającym swoim biznesem internetowym. Wśród modeli dystrybucyjnych, które mogą stanowić korzystne rozwiązanie dla sklepu internetowego wymienić można coraz popularniejszy dropshipping oraz tzw. VMI (Vendor-managed inventory), które zasadniczo wiążą się z większym ryzkiem po stronie dostawcy (producenta lub hurtowni) – zdejmując część obowiązków z przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy.
Przedsiębiorcy z branży opakowań muszą przygotować się do nowych obowiązków. W przyszłości opakowań będzie mniej...
Nowe wymogi stanowią o tym, że opakowanie musi być zaprojektowane tak, aby można je było efektywnie przetworzyć...
Komisja Europejska ogłosiła plan działania na rzecz sztucznej inteligencji (AI Continent Action Plan), która ma...
Interpretacja Dyrektora KAS może mieć poważne konsekwencje dla twórców internetowych, beneficjentów zbiórek i st...
Na etykietach produktów pojawiają się oznaczenia: „bez cukru”, „wysoka zawartość białka”. Choć brzmią jak chwyt...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas