Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Wprowadzanie nowości do ofert, dbałość o jakość, przeceny to tylko niektóre sposoby na przyciągnięcie klientów. Nie przyniosą spektakularnych efektów w czasie wysokiego wzrostu cen, ale mogą złagodzić spadek sprzedaży.

Publikacja: 05.05.2023 02:00

Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Z obserwacji ruchu ok. 300 tys. klientów w 14 tys. sklepów wynika, że w sezonie wielkanocnym ruch zmniejszył się średnio o 5 proc., ale w hipermarketach aż o 13 proc. Spadek dotyczył wszystkich sektorów, najmniejszy zanotowały dyskonty – 1,2 proc. rok do roku – pokazują analizy Proxi.cloud i UCE Research.

Liczba unikalnych klientów – w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – zmalała w handlu o 8,2 proc. Ponownie najmniejszy spadek zaobserwowano w dyskontach (6,5 proc.), a na drugim miejscu pod tym względem znalazły się hipermarkety (12,1 proc.).

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia