Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Wprowadzanie nowości do ofert, dbałość o jakość, przeceny to tylko niektóre sposoby na przyciągnięcie klientów. Nie przyniosą spektakularnych efektów w czasie wysokiego wzrostu cen, ale mogą złagodzić spadek sprzedaży.

Publikacja: 05.05.2023 02:00

Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Z obserwacji ruchu ok. 300 tys. klientów w 14 tys. sklepów wynika, że w sezonie wielkanocnym ruch zmniejszył się średnio o 5 proc., ale w hipermarketach aż o 13 proc. Spadek dotyczył wszystkich sektorów, najmniejszy zanotowały dyskonty – 1,2 proc. rok do roku – pokazują analizy Proxi.cloud i UCE Research.

Liczba unikalnych klientów – w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – zmalała w handlu o 8,2 proc. Ponownie najmniejszy spadek zaobserwowano w dyskontach (6,5 proc.), a na drugim miejscu pod tym względem znalazły się hipermarkety (12,1 proc.).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm