Reklama

Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Wprowadzanie nowości do ofert, dbałość o jakość, przeceny to tylko niektóre sposoby na przyciągnięcie klientów. Nie przyniosą spektakularnych efektów w czasie wysokiego wzrostu cen, ale mogą złagodzić spadek sprzedaży.

Publikacja: 05.05.2023 02:00

Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Z obserwacji ruchu ok. 300 tys. klientów w 14 tys. sklepów wynika, że w sezonie wielkanocnym ruch zmniejszył się średnio o 5 proc., ale w hipermarketach aż o 13 proc. Spadek dotyczył wszystkich sektorów, najmniejszy zanotowały dyskonty – 1,2 proc. rok do roku – pokazują analizy Proxi.cloud i UCE Research.

Liczba unikalnych klientów – w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – zmalała w handlu o 8,2 proc. Ponownie najmniejszy spadek zaobserwowano w dyskontach (6,5 proc.), a na drugim miejscu pod tym względem znalazły się hipermarkety (12,1 proc.).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Jak zwiększyć szansę na wygraną w sporze B2B?
Biznes
Teresa Siudem: Z kontrahentem nie zawsze warto iść do sądu
Biznes
Zielone pułapki w transakcjach M&A – jak ich uniknąć?
Biznes
Jak wykorzystać umowę użyczenia w działalności gospodarczej?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Wyrok w sprawach gospodarczych jako tytuł zabezpieczenia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama