Reklama
Rozwiń
Reklama

Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Wprowadzanie nowości do ofert, dbałość o jakość, przeceny to tylko niektóre sposoby na przyciągnięcie klientów. Nie przyniosą spektakularnych efektów w czasie wysokiego wzrostu cen, ale mogą złagodzić spadek sprzedaży.

Publikacja: 05.05.2023 02:00

Sklepy odczuwają spowolnienie sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Z obserwacji ruchu ok. 300 tys. klientów w 14 tys. sklepów wynika, że w sezonie wielkanocnym ruch zmniejszył się średnio o 5 proc., ale w hipermarketach aż o 13 proc. Spadek dotyczył wszystkich sektorów, najmniejszy zanotowały dyskonty – 1,2 proc. rok do roku – pokazują analizy Proxi.cloud i UCE Research.

Liczba unikalnych klientów – w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – zmalała w handlu o 8,2 proc. Ponownie najmniejszy spadek zaobserwowano w dyskontach (6,5 proc.), a na drugim miejscu pod tym względem znalazły się hipermarkety (12,1 proc.).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Agenci AI to zagrożnienie dla firm. Skutki decyzji maszyn bez ludzi mogą być katastrofalne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama