Kontrola przedsiębiorców w Polskiej Strefie Inwestycji

Weryfikacji podlega spełnienie warunków wskazanych w decyzji o wsparciu dotyczących nowej inwestycji: jej lokalizacja, liczba utrzymanych oraz utworzonych nowych miejsc pracy, wartość poniesionych nakładów inwestycyjnych, terminowość realizacji inwestycji oraz spełnienie kryteriów jakościowych.

Publikacja: 19.05.2023 02:00

Kontrola przedsiębiorców w Polskiej Strefie Inwestycji

Foto: Adobe Stock

Polska Strefa Inwestycji (PSI) stanowi atrakcyjną zachętę do realizacji przez przedsiębiorców nowych inwestycji, takich jak budowa nowej fabryki lub centrum usług, lub rozwijanie już funkcjonujących zakładów. Wsparcie udzielane jest na podstawie decyzji o wsparciu w formie zwolnienia z CIT albo PIT przez nawet 15 lat. Mogą na nie liczyć zarówno duże firmy, jak i mikro-, mali i średni przedsiębiorcy, którzy stanowili większość beneficjentów pomocy. Uzyskanie wsparcia łączy się jednak ze spełnieniem szeregu wymagań podlegających weryfikacji. Przedsiębiorcy zobowiązują się bowiem do poniesienia określonych kosztów inwestycji, utworzenia miejsc pracy oraz spełnienia kryteriów jakościowych. Ocena spełnienia tych warunków jest dokonywana w drodze kontroli ministra właściwego do spraw gospodarki, który powierzył to zadanie spółkom zarządzającym specjalnymi strefami ekonomicznymi właściwym ze względu na lokalizację danej inwestycji.

Pozostało 93% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Plusy i minusy fundacji w Liechtensteinie
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Czy warto założyć fundację prywatną w Liechtensteinie?
Biznes
Centralizacja polityki spójności nie pomoże przedsiębiorcom
Biznes
Dyrektywa NIS 2 – początek nowej ery cyberbezpieczeństwa w UE
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Podział spółki przez wyodrębnienie – jak wykorzystać nowe rozwiązanie?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni