Reklama

Gdy klient chce, by o nim zapomnieć

Z rejestru PESEL nie można „zniknąć”, to pewne. Ale sprawy idą w stronę niebezpieczną dla gospodarki.

Publikacja: 23.05.2023 13:26

Gdy klient chce, by o nim zapomnieć

Foto: Adobe Stock

Prawo do bycia zapomnianym przez wiele lat funkcjonowało jako jedna z medialnych twarzy RODO, wówczas dopiero nadchodzącej reformy prawa ochrony danych osobowych. Było wykorzystywane, by przekonać nas do tego, że RODO rzeczywiście odda nam na powrót kontrolę nad naszymi danymi. Czy oddało? Można z tym dyskutować – ale na pewno prawo do usunięcia danych weszło nam mocno w świadomość; do tego stopnia, że po maju 2018 r. zaczęły pojawiać się żądania usunięcia danych osobowych z bazy PESEL czy ZUS, właśnie z powołaniem na prawo do bycia zapomnianym.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama