Reklama

FOMO, czyli o budowaniu biznesu na strachu

Fałszywe ograniczenia, tworzenie wiecznych promocji i odwoływanie się do czynników lęku przed utratą okazji, mogą naruszać prawo.

Publikacja: 20.06.2023 08:54

FOMO, czyli o budowaniu biznesu na strachu

Foto: Adobe Stock

Strategia marketingowa FOMO (ang. fear of missing out) czy inaczej lęk przed utratą okazji stanowi niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe w rękach przedsiębiorcy – szczególnie w dobie gospodarki cyfrowej. Opiera się ona na wykorzystywaniu informacji o niedoborze towarów lub usług, ich limitacji czy też ograniczonym czasie trwania danej promocji, w celu zwiększenia prawdopodobieństwa podjęcia przez konsumenta pożądanych działań, m.in. sprowokowania szybkiej, impulsywnej decyzji o zakupie. Tego typu marketing bazuje zatem na emocjach i instynktach użytkowników, wywołując u nich silną obawę przed utratą wyjątkowej szansy.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama