FOMO, czyli o budowaniu biznesu na strachu

Fałszywe ograniczenia, tworzenie wiecznych promocji i odwoływanie się do czynników lęku przed utratą okazji, mogą naruszać prawo.

Publikacja: 20.06.2023 08:54

FOMO, czyli o budowaniu biznesu na strachu

Foto: Adobe Stock

Strategia marketingowa FOMO (ang. fear of missing out) czy inaczej lęk przed utratą okazji stanowi niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe w rękach przedsiębiorcy – szczególnie w dobie gospodarki cyfrowej. Opiera się ona na wykorzystywaniu informacji o niedoborze towarów lub usług, ich limitacji czy też ograniczonym czasie trwania danej promocji, w celu zwiększenia prawdopodobieństwa podjęcia przez konsumenta pożądanych działań, m.in. sprowokowania szybkiej, impulsywnej decyzji o zakupie. Tego typu marketing bazuje zatem na emocjach i instynktach użytkowników, wywołując u nich silną obawę przed utratą wyjątkowej szansy.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Odpowiedzialny społecznie biznes to nie tylko zysk
Biznes
Ulga sponsoringowa dla firm – kto może z niej skorzystać?
Biznes
Do kiedy można zmienić formę opodatkowania? Kiedy lepszy ryczałt, a kiedy podatek liniowy?
Biznes
Najważniejsze zmiany w prawie własności intelektualnej
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Masz biuro w domu? Odsetki od kredytu są kosztem
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego