Reklama i promocja w ustawie alkoholowej a komunikacja marki w social mediach

Należy wyraźnie odróżnić zakazaną działalność reklamową lub promocyjną alkoholi wysokoprocentowych od dopuszczalnej reklamy i promocji piwa oraz komunikacji marki napoju alkoholowego, która odbywa się z wykorzystaniem narzędzi stwarzających zamknięty krąg odbiorców przekazu - piszą prawnicy.

Publikacja: 23.06.2023 02:00

Reklama i promocja w ustawie alkoholowej a komunikacja marki w social mediach

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie można zaobserwować wzrost zainteresowania serwisami społecznościowymi przez marki alkoholowe. W związku z tym należy wyraźnie odróżnić zakazaną działalność reklamową lub promocyjną alkoholi wysokoprocentowych od dopuszczalnej reklamy i promocji piwa oraz komunikacji marki napoju alkoholowego, która odbywa się z wykorzystaniem narzędzi stwarzających zamknięty krąg odbiorców przekazu i która przez to nie jest reklamą w rozumieniu tej ustawy.

Reklama i promocja w ustawie alkoholowej...

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: W jakiej formie złożyć sprawozdanie finansowe fundacji rodzinnej?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Obowiązki sprawozdawcze fundacji rodzinnych. Termin mija w czerwcu
Biznes
Local content a zamówienia publiczne
Biznes
Kiedy siła wyższa zwalnia z odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązania
Biznes
Zakup leków na receptę w aptece internetowej – wyrok TSUE