Reklama

Nastroje konsumentów powoli odbijają od dna. To dobra wiadomość dla biznesu

Jest nadzieja dla sklepów. Najwyższy od 2,5 roku wskaźnik nastrojów konsumenckich sugeruje, że znów chętniej ruszymy na zakupy.

Publikacja: 28.07.2023 02:00

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Foto: Adobe Stock

Lipiec przyniósł kolejny w tym roku wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich, który systematycznie zbliża się do dodatniego wyniku – podaje GfK, firma z grupy NIQ. Barometr Nastrojów Konsumenckich wyniósł w tym miesiącu minus 3,4. Oznacza to wzrost o 3,3 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Według firmy GfK inflacja sprawiła, że mądre zarządzanie pieniędzmi stało się nawykiem polskich konsumentów. Część z nas przestała się obawiać, że nie poradzi sobie z rosnącymi wydatkami i presją cenową. W lipcu 2023 r. Polacy oceniali swoją obecną sytuację finansową lepiej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Wskaźnik nastrojów, choć wciąż pozostaje na minusie, wzrósł aż o 8,3 jednostki miesiąc do miesiąca (minus 3 wobec minus 11,3 w czerwcu 2023 r.).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama