Reklama

Nastroje konsumentów powoli odbijają od dna. To dobra wiadomość dla biznesu

Jest nadzieja dla sklepów. Najwyższy od 2,5 roku wskaźnik nastrojów konsumenckich sugeruje, że znów chętniej ruszymy na zakupy.

Publikacja: 28.07.2023 02:00

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Foto: Adobe Stock

Lipiec przyniósł kolejny w tym roku wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich, który systematycznie zbliża się do dodatniego wyniku – podaje GfK, firma z grupy NIQ. Barometr Nastrojów Konsumenckich wyniósł w tym miesiącu minus 3,4. Oznacza to wzrost o 3,3 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Według firmy GfK inflacja sprawiła, że mądre zarządzanie pieniędzmi stało się nawykiem polskich konsumentów. Część z nas przestała się obawiać, że nie poradzi sobie z rosnącymi wydatkami i presją cenową. W lipcu 2023 r. Polacy oceniali swoją obecną sytuację finansową lepiej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Wskaźnik nastrojów, choć wciąż pozostaje na minusie, wzrósł aż o 8,3 jednostki miesiąc do miesiąca (minus 3 wobec minus 11,3 w czerwcu 2023 r.).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama