Reklama
Rozwiń
Reklama

Nastroje konsumentów powoli odbijają od dna. To dobra wiadomość dla biznesu

Jest nadzieja dla sklepów. Najwyższy od 2,5 roku wskaźnik nastrojów konsumenckich sugeruje, że znów chętniej ruszymy na zakupy.

Publikacja: 28.07.2023 02:00

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Foto: Adobe Stock

Lipiec przyniósł kolejny w tym roku wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich, który systematycznie zbliża się do dodatniego wyniku – podaje GfK, firma z grupy NIQ. Barometr Nastrojów Konsumenckich wyniósł w tym miesiącu minus 3,4. Oznacza to wzrost o 3,3 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Według firmy GfK inflacja sprawiła, że mądre zarządzanie pieniędzmi stało się nawykiem polskich konsumentów. Część z nas przestała się obawiać, że nie poradzi sobie z rosnącymi wydatkami i presją cenową. W lipcu 2023 r. Polacy oceniali swoją obecną sytuację finansową lepiej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Wskaźnik nastrojów, choć wciąż pozostaje na minusie, wzrósł aż o 8,3 jednostki miesiąc do miesiąca (minus 3 wobec minus 11,3 w czerwcu 2023 r.).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Czy e-mail między przedsiębiorcami wystarczy?
Biznes
Jak przygotować firmę do rekrutacji na nowych zasadach?
Biznes
Jak zabezpieczyć prawa autorskie w umowie?
Biznes
Czy dwa maile mogą zastąpić 20 stron spisanej umowy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Obowiązki upadłego w trakcie wykonywania planu spłat wierzycieli
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama