Im więcej danych, tym (nie zawsze) lepiej

To, jakie dane o konsumencie możemy zebrać, zależy od celu, w jakim będziemy je przetwarzać.

Publikacja: 07.11.2023 01:00

Im więcej danych, tym (nie zawsze) lepiej

Foto: Adobe Stock

Z perspektywy biznesu zazwyczaj im więcej zebranych danych osobowych, tym lepiej – na zasadzie, że a nóż się kiedyś przydadzą. Im więcej danych o kliencie, tym lepiej możemy go sprofilować; im więcej danych o kandydacie do pracy, tym lepiej, bo rekrutacja będzie bardziej efektywna; im więcej danych w programie lojalnościowym, tym lepiej, bo zbudujemy dokładniejszy profil uczestnika – i tak dalej. Myliłby się jednak ten, kto by na takie praktyki bezrefleksyjnie zezwalał – prawo ochrony danych osobowych widzi problem zakresu danych osobowych nieco inaczej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Elektrownia jądrowa w Polsce to projekt inny niż wszystkie. Przed inwestorami wielkie wyzwanie
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy wspólnik traci kontrolę nad spółką
Biznes
Szkolenie przed założeniem firmy w kosztach PIT
Biznes
Czy zarząd może działać wbrew wspólnikom spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Opóźniasz zapłatę kontrahentowi? Grożą za to kary