Aktualizacja: 18.06.2025 13:56 Publikacja: 26.07.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorcy często w celach promocyjnych wykorzystują - przygotowane przez domy mediowe - animacje, grafiki, klipy reklamowe, czy wpisy pojawiające się w social mediach. Nie zawsze mają świadomość, że przekazy te mogą być chronione prawem autorskim. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, utworem jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Utworem może być więc np. tekst wykorzystywany w akcjach promocyjnych.
Nikt nie lubi płacić podatków, więc jeśli jest możliwość ich legalnego obniżenia poprzez skorzystanie z ulg czy...
Podatnicy osiągający przychody inne niż z zysków kapitałowych mogą odliczyć koszty poniesione na działalność B+R...
Wspólne pomieszczenia w biurze mogą być źródłem bardzo wielu informacji, czasem niezwykle cennych, szczególnie g...
Sytuacje, w których wykonawcy należący do tej samej grupy kapitałowej składają odrębne oferty w postępowaniu o u...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Organy podatkowe uznają zasadniczo, że pożyczki są zwolnione z VAT, a przez to wyłączone z PCC, także gdy są udz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas