Teresa Siudem: Prawo autorskie w marketingu

Treść ulotki lub broszury może być chroniona prawem autorskim. Warto wcześniej uregulować te kwestie.

Publikacja: 26.07.2024 04:30

Teresa Siudem: Prawo autorskie w marketingu

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy często w celach promocyjnych wykorzystują - przygotowane przez domy mediowe - animacje, grafiki, klipy reklamowe, czy wpisy pojawiające się w social mediach. Nie zawsze mają świadomość, że przekazy te mogą być chronione prawem autorskim. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, utworem jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Utworem może być więc np. tekst wykorzystywany w akcjach promocyjnych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Elektrownia jądrowa w Polsce to projekt inny niż wszystkie. Przed inwestorami wielkie wyzwanie
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy wspólnik traci kontrolę nad spółką
Biznes
Szkolenie przed założeniem firmy w kosztach PIT
Biznes
Czy zarząd może działać wbrew wspólnikom spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Opóźniasz zapłatę kontrahentowi? Grożą za to kary