Teresa Siudem: Prawo autorskie w marketingu

Treść ulotki lub broszury może być chroniona prawem autorskim. Warto wcześniej uregulować te kwestie.

Publikacja: 26.07.2024 04:30

Teresa Siudem: Prawo autorskie w marketingu

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy często w celach promocyjnych wykorzystują - przygotowane przez domy mediowe - animacje, grafiki, klipy reklamowe, czy wpisy pojawiające się w social mediach. Nie zawsze mają świadomość, że przekazy te mogą być chronione prawem autorskim. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych, utworem jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Utworem może być więc np. tekst wykorzystywany w akcjach promocyjnych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ulga B+R, czyli jak obniżyć podatki
Biznes
Jak stosować ulgę B+R w podatkowych grupach kapitałowych
Biznes
Kuchnia prawdę ci powie, czyli o wycieku informacji w firmie
Biznes
Jedna grupa kapitałowa, kilka odrębnych ofert w przetargu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pożyczka udzielona SKA przez jej wspólnika – jak ją opodatkować