Nie będzie dyskryminacji konsumentów na rynku e-commerce

Przedsiębiorcy oferujący produkty i usługi będą musieli dostosować swoją ofertę i infrastrukturę (w tym cyfrową) do szczególnych potrzeb niektórych konsumentów np. niedowidzących lub niedosłyszących.

Publikacja: 13.09.2024 04:30

Nie będzie dyskryminacji konsumentów na rynku e-commerce

Foto: Adobe Stock

26 kwietnia 2024 r. Sejm uchwalił ustawę o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, wdrażająca tzw. Europejski Akt o Dostępności, czyli dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882. Do tej pory zagadnienia dostępności dotyczyły głównie podmiotów publicznych. W nowym stanie prawnym obowiązki uwzględnienia szczególnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. osób z niepełnosprawnościami) obejmą również prywatne podmioty gospodarcze, a więc przedsiębiorców. Co istotne – choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że regulacje dotyczą jedynie wybranych produktów i usług, w rzeczywistości zakres podmiotowy ustawy jest bardzo szeroki i obejmuje prawie cały e-commerce.

Pozostało 89% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Zakazane klauzule w umowach B2B w prawie unijnym
Biznes
Finansowanie transakcji M&A
Biznes
Jak zrealizować inwestycję na działce rolnej? 13 pytań i odpowiedzi
Biznes
Jaka odpowiedzialność grozi cyberprzestępcy?
Biznes
Europejski Niebieski Ład – nowe wyzwania dla firm