Reklama
Rozwiń

Nie będzie dyskryminacji konsumentów na rynku e-commerce

Przedsiębiorcy oferujący produkty i usługi będą musieli dostosować swoją ofertę i infrastrukturę (w tym cyfrową) do szczególnych potrzeb niektórych konsumentów np. niedowidzących lub niedosłyszących.

Publikacja: 13.09.2024 04:30

Nie będzie dyskryminacji konsumentów na rynku e-commerce

Foto: Adobe Stock

26 kwietnia 2024 r. Sejm uchwalił ustawę o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, wdrażająca tzw. Europejski Akt o Dostępności, czyli dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882. Do tej pory zagadnienia dostępności dotyczyły głównie podmiotów publicznych. W nowym stanie prawnym obowiązki uwzględnienia szczególnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. osób z niepełnosprawnościami) obejmą również prywatne podmioty gospodarcze, a więc przedsiębiorców. Co istotne – choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że regulacje dotyczą jedynie wybranych produktów i usług, w rzeczywistości zakres podmiotowy ustawy jest bardzo szeroki i obejmuje prawie cały e-commerce.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Koniec z cyfrową dyskryminacją konsumentów - nowe przepisy wchodzą w życie
Biznes
Dostępność cyfrowa – nowe obowiązki dla firm wchodzą w życie
Biznes
Skutki naruszenia przez członka zarządu obowiązku sprawozdawczego
Biznes
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące detergentów
Biznes
Jak skutecznie przeprowadzić podział spółki?
Biznes
Skutki niejednoznacznego opisu przedmiotu zamówienia