Reklama
Rozwiń

Nie będzie dyskryminacji konsumentów na rynku e-commerce

Przedsiębiorcy oferujący produkty i usługi będą musieli dostosować swoją ofertę i infrastrukturę (w tym cyfrową) do szczególnych potrzeb niektórych konsumentów np. niedowidzących lub niedosłyszących.

Publikacja: 13.09.2024 04:30

Nie będzie dyskryminacji konsumentów na rynku e-commerce

Foto: Adobe Stock

26 kwietnia 2024 r. Sejm uchwalił ustawę o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, wdrażająca tzw. Europejski Akt o Dostępności, czyli dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882. Do tej pory zagadnienia dostępności dotyczyły głównie podmiotów publicznych. W nowym stanie prawnym obowiązki uwzględnienia szczególnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. osób z niepełnosprawnościami) obejmą również prywatne podmioty gospodarcze, a więc przedsiębiorców. Co istotne – choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że regulacje dotyczą jedynie wybranych produktów i usług, w rzeczywistości zakres podmiotowy ustawy jest bardzo szeroki i obejmuje prawie cały e-commerce.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?