Uwaga! Zaciąganie pożyczek kosztuje!

Po wejściu w życie implementacji dyrektywy CCD2 zakres swobody komunikacji marketingowej odnoszącej się do kredytów konsumenckich będzie istotnie ograniczony.

Publikacja: 05.11.2024 04:50

Uwaga! Zaciąganie pożyczek kosztuje!

Foto: Adobe Stock

Reklama kredytów konsumenckich od lat znajduje się w obszarze zainteresowania prawodawców i organów administracji, w szczególności prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pomimo to przedsiębiorcy z branży finansowej muszą przygotować się na kolejne wyzwania. Unijna dyrektywa CCD2 (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2023/2225 z 18 października 2023 r. w sprawie umów o kredyt konsumencki oraz uchylająca dyrektywę 2008/48/WE) wprowadza bowiem szereg zmian dotyczących kredytów konsumenckich. Jednym z obszarów objętych zakresem nowej dyrektywy jest działalność reklamowa.

Pozostało 94% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Umowa o utrzymanie systemu informatycznego. Jakie postanowienia zawrzeć?
Biznes
Jak zapewnić odpowiednie reagowanie na zgłoszenia sygnalistów?
Biznes
Zmiany w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Kogo dotyczą?
Biznes
Umowa o zachowaniu poufności – jak określić obowiązki stron?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Nie ma wątpliwości, jakich znaków towarowych nie wolno rejestrować
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką