Uwaga! Zaciąganie pożyczek kosztuje!

Po wejściu w życie implementacji dyrektywy CCD2 zakres swobody komunikacji marketingowej odnoszącej się do kredytów konsumenckich będzie istotnie ograniczony.

Publikacja: 05.11.2024 04:50

Uwaga! Zaciąganie pożyczek kosztuje!

Foto: Adobe Stock

Reklama kredytów konsumenckich od lat znajduje się w obszarze zainteresowania prawodawców i organów administracji, w szczególności prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pomimo to przedsiębiorcy z branży finansowej muszą przygotować się na kolejne wyzwania. Unijna dyrektywa CCD2 (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2023/2225 z 18 października 2023 r. w sprawie umów o kredyt konsumencki oraz uchylająca dyrektywę 2008/48/WE) wprowadza bowiem szereg zmian dotyczących kredytów konsumenckich. Jednym z obszarów objętych zakresem nowej dyrektywy jest działalność reklamowa.

Pozostało 94% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Przeszukanie biura w postępowaniu karnym – zasady i procedury
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Wykonawca może powołać się na zasoby finansowe innego podmiotu
Biznes
Jakie są skutki sprzedaży nieruchomości obciążonej służebnością
Biznes
By transakcje nie były flopami, czyli o podatkowych aspektach flipów
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Biznes
Teresa Siudem: Kaganiec prawny na cyfrowy świat. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców