Uwaga! Zaciąganie pożyczek kosztuje!

Po wejściu w życie implementacji dyrektywy CCD2 zakres swobody komunikacji marketingowej odnoszącej się do kredytów konsumenckich będzie istotnie ograniczony.

Publikacja: 05.11.2024 04:50

Uwaga! Zaciąganie pożyczek kosztuje!

Foto: Adobe Stock

Reklama kredytów konsumenckich od lat znajduje się w obszarze zainteresowania prawodawców i organów administracji, w szczególności prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pomimo to przedsiębiorcy z branży finansowej muszą przygotować się na kolejne wyzwania. Unijna dyrektywa CCD2 (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2023/2225 z 18 października 2023 r. w sprawie umów o kredyt konsumencki oraz uchylająca dyrektywę 2008/48/WE) wprowadza bowiem szereg zmian dotyczących kredytów konsumenckich. Jednym z obszarów objętych zakresem nowej dyrektywy jest działalność reklamowa.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: E-doręczenia zamiast listu poleconego
Biznes
E-Doręczenia - nowe obowiązki dla firm już od 1 kwietnia. Jak uniknąć problemów?
Biznes
Jakie korzyści z założenia fundacji prywatnej w Austrii?
Biznes
CSRD – nowe obowiązki regulacyjne i ich wpływ na działalność spółek
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Klauzula rebus sic stantibus a wojna w Ukrainie. Kiedy ją zastosować?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń