Reklama

Na co zwrócić uwagę zawierając umowę licencyjną na korzystanie z oprogramowania?

Zakres korzystania z utworu, do którego upoważniony jest licencjobiorca, wyznaczony jest co do zasady konkretnymi polami eksploatacji. W praktyce umowy licencyjne zawierają również inne postanowienia wyznaczające dozwolony sposób korzystania z oprogramowania.

Publikacja: 07.03.2025 04:30

Na co zwrócić uwagę zawierając umowę licencyjną na korzystanie z oprogramowania?

Foto: Adobe Stock

W dobie transformacji cyfrowej trudno wyobrazić sobie przedsiębiorcę, który nie zawarł umowy licencyjnej na korzystanie z oprogramowania. Dość powszechne zawieranie tego rodzaju umów nie zmienia faktu, że zakres licencji proponowany przez licencjodawcę może dalece odbiegać od zaplanowanego przez licencjobiorcę sposobu korzystania z oprogramowania. Co za tym idzie, zawarcie umowy licencyjnej – zwłaszcza dotyczącej oprogramowania o istotnym znaczeniu dla prowadzonej działalności gospodarczej czy wymagającej znacznych nakładów finansowych – musi poprzedzać ocena zgodności warunków tej umowy z oczekiwaniami biznesowymi. Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie kluczowych uregulowań umowy licencyjnej, na których powinna skupić się uwaga przedsiębiorcy.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Będziemy pisać dla spółdzielni mieszkaniowych
Biznes
Deepfake – cyfrowe kłamstwo, które kosztuje miliony
Biznes
Nowe zasady gry w restrukturyzacji – podział wierzycieli na grupy
Biznes
Jak prawidłowo zmienić wysokość opłat w spółdzielniach mieszkaniowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Kodeks pracy. Zasady BHP nie tylko dla pracowników
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama