Reklama

Na co zwrócić uwagę zawierając umowę licencyjną na korzystanie z oprogramowania?

Zakres korzystania z utworu, do którego upoważniony jest licencjobiorca, wyznaczony jest co do zasady konkretnymi polami eksploatacji. W praktyce umowy licencyjne zawierają również inne postanowienia wyznaczające dozwolony sposób korzystania z oprogramowania.

Publikacja: 07.03.2025 04:30

Na co zwrócić uwagę zawierając umowę licencyjną na korzystanie z oprogramowania?

Foto: Adobe Stock

W dobie transformacji cyfrowej trudno wyobrazić sobie przedsiębiorcę, który nie zawarł umowy licencyjnej na korzystanie z oprogramowania. Dość powszechne zawieranie tego rodzaju umów nie zmienia faktu, że zakres licencji proponowany przez licencjodawcę może dalece odbiegać od zaplanowanego przez licencjobiorcę sposobu korzystania z oprogramowania. Co za tym idzie, zawarcie umowy licencyjnej – zwłaszcza dotyczącej oprogramowania o istotnym znaczeniu dla prowadzonej działalności gospodarczej czy wymagającej znacznych nakładów finansowych – musi poprzedzać ocena zgodności warunków tej umowy z oczekiwaniami biznesowymi. Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie kluczowych uregulowań umowy licencyjnej, na których powinna skupić się uwaga przedsiębiorcy.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama