Czy mierzenie temperatury klientom jest legalne?

Nawet dysponując oświadczeniem klienta o wyrażeniu zgody na gromadzenie danych o stanie jego zdrowia, przedsiębiorca będzie przetwarzać te dane bez wymaganej przez RODO podstawy prawnej.

Aktualizacja: 16.01.2021 10:40 Publikacja: 16.01.2021 00:01

Czy mierzenie temperatury klientom jest legalne?

Foto: Adobe Stock

- Prowadzę salon fryzjerski, czy mogę mierzyć klientom temperaturę i prosić o wypełnianie oświadczenia o braku kontaktu z osobami chorymi na COVID-19 oraz o braku objawów u klienta? Czy mogę zbierać takie dane od klientów?

Zbieranie od klientów informacji na temat ogólnego samopoczucia, odczuwanych objawów i temperatury ciała jest przetwarzaniem danych szczególnego rodzaju – danych o stanie zdrowia, należących do kategorii tzw. danych wrażliwych. Przetwarzanie danych wrażliwych ze względu na ich charakter wymaga zachowania szczególnych środków ostrożności. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (dalej zwane RODO), wprowadza generalny zakaz przetwarzania danych wrażliwych, chyba że wystąpią szczególne przesłanki legalizujące zbieranie tych danych, określone w art. 9 ust. 2 RODO.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm