Reklama

Tarcza finansowa 2.0 dla małych i dużych firm

Polski Fundusz Rozwoju proponuje pomoc dla przedsiębiorców, którzy na skutek pandemii znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej. Jednak nie wszystkie firmy, które straciły przychody będą mogły liczyć na wsparcie.

Publikacja: 03.12.2020 17:45

Tarcza finansowa 2.0 dla małych i dużych firm

Foto: Adobe Stock

Wnioski o wsparcie z PFR będzie można składać od stycznia 2021 r. (wcześniej musi na to wyrazić zgodę Komisja Europejska). W Sejmie procedowana jest też tzw. antykryzysowa ustawa branżowa (czeka na przyjęcie lub odrzucenie poprawek Senatu), która przewiduje m.in. postojowe, zwolnienie ze składek ZUS. W Tarczy Finansowej PFR 2.0 zaplanowano 35 mld zł na wsparcie dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm, jeśli spełnią określone w programie pomocy warunki. W przypadku mikrofirm (zatrudniających od 1 do 9 pracowników z 38 branż PKD) – wysokość subwencji zależna będzie od liczby pracowników i spadku obrotów. Natomiast dla małych i średnich przedsiębiorców zatrudniających do 249 pracowników z 38 branż PKD – wysokość subwencji uzależniono od prognozy kosztów i przychodów oraz straty brutto.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Odpowiedzialność członków zarządu po likwidacji spółki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama