Reklama

Koronawirus: sposoby na rozwój firm w nowej rzeczywistości

Pandemia koronawirusa spowodowała, że dotychczasowe założenia biznesowe i zasady działania organizacji są kwestionowane. Firmy będą musiały na nowo zoperacjonalizować procesy, przemyśleć swoje modele biznesowe i wykorzystać talenty, aby dopasować się do nowej rzeczywistości.

Aktualizacja: 01.08.2020 09:05 Publikacja: 01.08.2020 00:01

Koronawirus: sposoby na rozwój firm w nowej rzeczywistości

Foto: Adobe Stock

W ciągu ostatnich kilku miesięcy świat stanął na głowie: miliony ludzi straciły pracę i dochody, firmy zaczęły zmagać się z problemami, łańcuchy dostaw uległy poważnym zakłóceniom, a rynki finansowe zatrzęsły się w posadach. Można uczciwie powiedzieć, że pandemia koronawirusa i restrykcje wprowadzane w poszczególnych krajach zachwiały dotychczasowymi założeniami biznesowymi i zasadami działania.

Nie wiemy jak długo będziemy obserwowali wpływ pandemii na globalne gospodarki, ale nawet po zniesieniu obostrzeń trudny będzie pełny powrót do normalnej działalności. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) przewiduje najcięższą recesję od niemal stu lat. Jeżeli na jesieni nastąpi druga fala zachorowań na Covid-19, światowa gospodarka skurczy się o 7,6 proc., a polski PKB spadnie o 9,5 proc. – wynika z najnowszego raportu „OECD Economic Outlook".

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Compliance – obowiązek, który trzeba wypełnić
Biznes
Jak skutecznie wdrożyć system compliance?
Biznes
Procedura ZRID – problemy wykonawcy związane z ponowną oceną oddziaływania na środowisko
Biznes
Certyfikacja wykonawców zamówień publicznych – kontrowersje wokół ustawy
Biznes
Transparentne płace i nietransparentne obowiązki firm
Reklama
Reklama
Reklama