Co wierzyciel upadłego konsumenta wiedzieć powinien

Przedsiębiorcy obsługujący konsumentów, szczególnie w zakresie kredytów i pożyczek stanowiących długoterminowe zobowiązania finansowe, powinni mieć świadomość nowego kształtu reżimu upadłości konsumenckich obowiązującego od 24 marca 2020 r. w wyniku nowelizacji ustawy Prawo upadłościowe. Jakie są najistotniejsze zmiany?

Aktualizacja: 28.06.2020 07:47 Publikacja: 28.06.2020 00:01

Co wierzyciel upadłego konsumenta wiedzieć powinien

Foto: Adobe Stock

Pierwsza nowość to umożliwienie ogłoszenia upadłości również tym osobom, które w sposób zawiniony przyczyniły się do stanu niewypłacalności lub go pogłębiły. W poprzednim stanie prawnym wniosek o ogłoszenie upadłości w takiej sytuacji podlegał oddaleniu. Obecnie kwestia zawinienia będzie brana pod uwagę dopiero na dalszych etapach procedury, a przy ogłaszaniu upadłości sąd przeanalizuje głównie niewypłacalność dłużnika. W skrócie – ogłosić upadłość będzie konsumentowi łatwiej, oddłużenie nie będzie jednak oczywiste.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia