Reklama

Co wierzyciel upadłego konsumenta wiedzieć powinien

Przedsiębiorcy obsługujący konsumentów, szczególnie w zakresie kredytów i pożyczek stanowiących długoterminowe zobowiązania finansowe, powinni mieć świadomość nowego kształtu reżimu upadłości konsumenckich obowiązującego od 24 marca 2020 r. w wyniku nowelizacji ustawy Prawo upadłościowe. Jakie są najistotniejsze zmiany?

Aktualizacja: 28.06.2020 07:47 Publikacja: 28.06.2020 00:01

Co wierzyciel upadłego konsumenta wiedzieć powinien

Foto: Adobe Stock

Pierwsza nowość to umożliwienie ogłoszenia upadłości również tym osobom, które w sposób zawiniony przyczyniły się do stanu niewypłacalności lub go pogłębiły. W poprzednim stanie prawnym wniosek o ogłoszenie upadłości w takiej sytuacji podlegał oddaleniu. Obecnie kwestia zawinienia będzie brana pod uwagę dopiero na dalszych etapach procedury, a przy ogłaszaniu upadłości sąd przeanalizuje głównie niewypłacalność dłużnika. W skrócie – ogłosić upadłość będzie konsumentowi łatwiej, oddłużenie nie będzie jednak oczywiste.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama