Przedsiębiorcy potrzebują regulacji dotyczących filantropii

Firmy potrzebują zmian, które wesprzą ich w działaniach filantropijnych we wszystkich gałęziach - podatkowych, edukacji oraz budownia pozytywnej atmosfery, by pomaganie stało się działaniem powszechnym.

Publikacja: 30.10.2022 23:11

Przedsiębiorcy potrzebują regulacji dotyczących filantropii

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy coraz chętniej dzielą się swoim doświadczeniem oraz majątkiem. Mimo zaangażowania z ich strony, napotykają wiele barier prawnych w tym aspekcie. 

Filantropia dokonywana przez przedsiębiorców najczęściej rozumiana jest jako działalność charytatywna, chociaż w raporcie „Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny” wskazano jej interpretację jako "cierpliwej inwestycji", której zwrotu można spodziewać się w dłuższej perspektywie, ponieważ zmiana społeczna, jaką niesie filantropia nie zachodzi z dnia na dzień. 

Pozostało 84% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
Finanse
Rodzina daje moc giełdowym biznesom
Finanse
Ceny LPG poszły w górę. Co czeka nas w grudniu?
Materiał Promocyjny
Podwyżki akcyzy na alkohol budzą uzasadnione obawy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Finanse
Gaz LNG drożeje. Winna pogoda i sytuacja geopolityczna
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką