Reklama

Co robić, aby rodzinny majątek przetrwał pokolenia

Im bardziej są zdywersyfikowane inwestycje rodzinnej firmy, tym mniejsze jest ryzyko, że problemy polityczne czy gospodarcze dotkną całego jej majątku w jednakowym stopniu.

Publikacja: 18.04.2024 04:30

Co robić, aby rodzinny majątek przetrwał pokolenia

Foto: Adobe Stock

- Czy firmom rodzinnym łatwo przetrwać zmiany międzypokoleniowe?

Stare powiedzenie mówi, że frak leży dobrze dopiero w trzecim pokoleniu – ale w rzeczywistości rzadko się zdarza, aby rodzinnie przekazywane bogactwo zdołało przetrwać ponad trzy pokolenia. Wedle danych Businessweek.com w Stanach Zjednoczonych średnia długość życia firmy rodzinnej wynosi 24 lata. Około 40 proc. amerykańskich firm rodzinnych przechodzi do przedsiębiorstw drugiego pokolenia, około 13 proc. przechodzi z powodzeniem na trzecie pokolenie, a 3 proc. przetrwa do czwartego lub więcej. Te statystyki pokazują trudną rzeczywistość, że firmie rodzinnej ciężko przetrwać ponad okres aktywności zawodowej swojego pomysłodawcy i założyciela.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Rząd podjął decyzję. Obrót akcjami będzie bezpieczniejszy
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Finanse
W transakcjach M&A trzeba uwzględnić sankcje. Jak się zabezpieczyć?
Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama