Aktualizacja: 18.05.2025 15:01 Publikacja: 19.10.2024 07:12
Foto: Adobe Stock
Unijne regulacje emisyjne CAFE obniżają limit emisji spalin nowo rejestrowanych od stycznia aut ze 118 g na 94 g CO2 na przejechany kilometr. Za przekroczenie limitu producent zapłaci karę – 95 euro za każdy g/km. Na przykład w przypadku 140-konnej Corolli Sedan ze średnią emisją CO2 na poziomie 104 g/km, potencjalna kara wyniosłaby prawie 990 euro. Koncerny motoryzacyjne będą musiały przynajmniej część tych kosztów przerzucić na kupujących – pisze Adam Woźniak w „Rz”.
Obecny mechanizm waloryzacyjny w kontraktach na budowy dróg nie rekompensuje realnych kosztów wykonawców. Drogow...
O ćwierć miliarda złotych powiększyło się zadłużenie firm w sektorze TSL między 2024 a 2025 rokiem. Liczba dłużn...
92 proc. przedsiębiorstw, które uruchomiły już u siebie narzędzia sztucznej inteligencji i wykorzystują je w dzi...
Pawilon Polski na EXPO 2025 w Osace przez blisko pół roku będzie służył promocji polskiej gospodarki, możliwości...
Branża budowlana ma za sobą ciężkie miesiące, ale sytuacja ma się zmienić lada moment. Po niezbyt udanym 2024 r....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas