Aktualizacja: 01.11.2024 05:39 Publikacja: 19.10.2024 07:12
Foto: Adobe Stock
Unijne regulacje emisyjne CAFE obniżają limit emisji spalin nowo rejestrowanych od stycznia aut ze 118 g na 94 g CO2 na przejechany kilometr. Za przekroczenie limitu producent zapłaci karę – 95 euro za każdy g/km. Na przykład w przypadku 140-konnej Corolli Sedan ze średnią emisją CO2 na poziomie 104 g/km, potencjalna kara wyniosłaby prawie 990 euro. Koncerny motoryzacyjne będą musiały przynajmniej część tych kosztów przerzucić na kupujących – pisze Adam Woźniak w „Rz”.
Ani polska ustawa, ani unijne rozporządzenie nie wyeliminują ryzyk charakterystycznych dla rynku kryptoaktywów – podkreśla Zbigniew Wiliński, dyrektor departamentu Innowacji Finansowych FinTech w UKNF.
Od tego, w jaki sposób specjaliści od cyberbezpieczeństwa wytłumaczą pracownikom reguły, zależy, czy te reguły będą stosowane na co dzień
„To jeden z najgorszych odczytów, jakie kiedykolwiek widzieliśmy” – twierdzą ekonomiści komentujący dane GUS na temat wrześniowych wyników sprzedaży detalicznej. Spadek o 3 proc. rok do roku jest ich zdaniem wartością niespotykaną od czasu pierwszej fali pandemii COVID-19.
Przepisy o dematerializacji akcji zostaną doszczegółowione. Ale rodzą też pytania o skutki zmian.
Przedsiębiorcy w Polsce poświęcają na wypełnianie obowiązków podatkowych aż 334 godziny rocznie. Stawia to Polskę na drugim miejscu w Europie. Mitem jest także 19-proc podatek dochodowy. Największe grupy kapitałowe oddają fiskusowi co trzecią złotówkę z wypracowanego zysku.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla. W rankingu SpeedTest.pl 2023 laury zdobyła usługa internet domowy.
Sezon przedświątecznych zakupów, który rozpocznie się już wkrótce, może rozczarować polskich producentów i importerów. Wszystko przez konkurentów z Chin, którzy nie tylko stosują ceny dumpingowe, ale też są już w stanie dostarczać zamówione towary coraz szybciej i do tego za darmo.
W firmach z dużymi flotami niezawodność i efektywność pojazdów bezpośrednio wpływają na sukcesy operacyjne. Zarządzanie flotą to jednak nie tylko logistyka, ale także optymalizacja kosztów i dbałość o sprawność techniczną pojazdów.
Milion rosyjskich taksówkarzy odmówiło spełnienia nowych żądań władz i przeszło do pracy w szarej strefie. Powszechnie narzekają też na złą jakość chińskich samochodów, których udział w rosyjskiej flocie taksówkarskiej sięga już 80 procent.
Samochody z napędem wodorowym choć mogą poruszać się po buspasach (do 1 stycznia 2026 roku) to nie mogą za darmo parkować w strefie płatnego parkowania, w przeciwieństwie do elektryków. Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie przewiduje zmiany przepisów w tej kwestii.
Amerykański Departament Gospodarki chce nowych ograniczeń dla chińskich i rosyjskich technologii. Można zakładać, że finalnie będą one miały wpływ na cały globalny łańcuch dostaw, w tym producentów aut z Niemiec i ich dostawców z Polski.
Zapraszamy do odsłuchania najnowszego webinaru „Rzeczpospolitej”: Samochód w firmie – rozliczenia podatkowe: formy najmu i zielone rozwiązania dla samochodów.
Przewoźnicy nie mają czego wozić, fabryki w Europie zmniejszają zatrudnienie lub zamykają się. Konsumenci w minorowych nastrojach.
Według najnowszej umowy zawartej pomiędzy LG Energy oraz Fordem, produkcja akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych, zostanie przeniesiona z Polski do Michigan (USA) w 2025 roku. Jest to wynik m.in. ustawy o redukcji inflacji oraz ulg podatkowych.
UE uderzając w chińską produkcję i eksport aut elektrycznych nie tylko naraża się na działania odwetowe, ale i komplikuje sobie drogę do osiągnięcia własnych celów przemysłowo-klimatycznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas