Reklama

E-handel: sezonowy spadek, ale wzrost rok do roku

Obroty w e-handlu w lutym 2025 roku stanowiły 9,0% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (71,696 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,453 mld PLN. Były one o 7,4% mniejsze niż w styczniu. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 5,2% wyższe niż przed rokiem.

Publikacja: 29.03.2025 13:50

E-handel: sezonowy spadek, ale wzrost rok do roku

Foto: Adobe Stock

dgk

Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w lutym 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 95,851 mld PLN. Okazały się one o 6,0% niższe niż w styczniu oraz o 0,1% wyższe niż w lutym roku 2024.

Szacujemy, że 74,8% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 71,696 mld PLN. Była ona o 6,0% niższa niż w styczniu i o 0,6% wyższa niż przed rokiem.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama