Aktualizacja: 01.05.2021 08:59 Publikacja: 01.05.2021 00:01
Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz
Przeprowadzanie kontroli należy do jednego z podstawowych obowiązków ZUS. Przed jej rozpoczęciem przedsiębiorca otrzymuje dokument „Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli". Niewielu płatników wie, że organ może przeprowadzić to postępowanie zdalnie. Zazwyczaj bowiem ZUS o tym nie informuje i nie stosuje takiej formy kontroli.
Możliwość zdalnej kontroli wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo przedsiębiorców. Obowiązujący od 24 czerwca 2020 r. art. 51 ust. 3a zakłada, że kontrola lub poszczególne czynności kontrolne mogą być przeprowadzone w sposób zdalny:
Sezon urlopowy to często wyzwanie dla działów kadr. Ustalenie planu urlopów tak, by zachować ciągłość pracy, byw...
Aby ruchomy rozkład czasu pracy stanowił realny benefit, pracodawcy powinni ustalić przedział godzin, w jakim pr...
Pracodawca nie może wysłać pracownika na urlop wypoczynkowy wbrew jego woli. Wyjątki są nieliczne i ściśle okreś...
Odwołanie z urlopu może być kosztowne. Firma, która coroczne uzgodnienia dotyczące terminów urlopów traktuje jak...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Do 10. lipca związki zawodowe powinny przekazać pracodawcy informację o liczbie swoich członków. Od tego zależą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas