Aktualizacja: 12.01.2022 06:09 Publikacja: 12.01.2022 14:02
Foto: AdobeStock
Pracodawca powinien współpracować z organizacjami związkowi m.in. przy wprowadzaniu regulaminu pracy w firmie. Regulamin pracy to najważniejszy akt wewnątrzzakładowy, który reguluje porządek i organizację w procesie pracy oraz związane z tym prawa oraz obowiązki pracodawcy i pracowników.
Regulamin pracy ma obowiązek utworzyć każdy pracodawca zatrudniający ponad 50 pracowników. Taki obowiązek ciąży również na pracodawcy, który zatrudnia mniej niż 50, ale więcej niż 20 pracowników – jeżeli z wnioskiem o wprowadzenie tego aktu wystąpi zakładowa organizacja związkowa (chyba że w zakładzie pracy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy, które już regulują porządek i organizację w procesie pracy).
Granica między tym, co stanowi wykonywanie zwykłych obowiązków pracowniczych a podróżą służbową, bywa płynna.
Uczniowie w wakacje mogą pracować. Należy jednak pamiętać o specjalnych wymogach związanych z zatrudnieniem osób...
Gdy pracownik wyrządził szkodę swemu pracodawcy, nie zawsze konieczne jest dochodzenie zapłaty odszkodowania prz...
Zmiany formy organizacyjnej pracodawców, przejęcia i łączenia spółek skutkują tym, że pracownik może mieć możliw...
Tylko podróż służbowa spełniająca warunki z kodeksu pracy pozwala na wypłatę diet oraz zwrotu kosztów z zastosow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas