Aktualizacja: 12.01.2022 06:09 Publikacja: 12.01.2022 14:02
Foto: AdobeStock
Pracodawca powinien współpracować z organizacjami związkowi m.in. przy wprowadzaniu regulaminu pracy w firmie. Regulamin pracy to najważniejszy akt wewnątrzzakładowy, który reguluje porządek i organizację w procesie pracy oraz związane z tym prawa oraz obowiązki pracodawcy i pracowników.
Regulamin pracy ma obowiązek utworzyć każdy pracodawca zatrudniający ponad 50 pracowników. Taki obowiązek ciąży również na pracodawcy, który zatrudnia mniej niż 50, ale więcej niż 20 pracowników – jeżeli z wnioskiem o wprowadzenie tego aktu wystąpi zakładowa organizacja związkowa (chyba że w zakładzie pracy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy, które już regulują porządek i organizację w procesie pracy).
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas