Ochrona marki osobistej ma pewne ograniczenia

Rozwój marki skalowalnej i opartej nie tylko na osobie jej twórcy wręcz wymusza rejestrację znaku towarowego.

Publikacja: 13.07.2022 16:54

Ochrona marki osobistej ma pewne ograniczenia

Foto: Adobe Stock

Marka osobista to emanacja osobowości człowieka, który poświęcił się swojej pasji. Symbol stworzonej przez niego historii – często najpierw tej wymarzonej, a potem zrealizowanej.

W prawie znaków towarowych jest to szczególna kategoria, bowiem jej inspiracją i podstawą było nazwisko jej twórcy. Nazwisko nie jest jednak przypisane tylko jednej osobie i stanowi dobro osobiste każdego człowieka.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wolność czy ukryte nadgodziny?
Kadry i Płace
Czy zadaniowy czas pracy wyklucza wynagrodzenie za nadgodziny
Kadry i Płace
Czterodniowy tydzień pracy? Mniej pracy, ta sama płaca
Kadry i Płace
Czas pracy na umowie zlecenia – elastyczność czy ryzyko
Kadry i Płace
Jak rozliczyć się ze świadczeń po zmarłym pracowniku