Ochrona marki osobistej ma pewne ograniczenia

Rozwój marki skalowalnej i opartej nie tylko na osobie jej twórcy wręcz wymusza rejestrację znaku towarowego.

Publikacja: 13.07.2022 16:54

Ochrona marki osobistej ma pewne ograniczenia

Foto: Adobe Stock

Marka osobista to emanacja osobowości człowieka, który poświęcił się swojej pasji. Symbol stworzonej przez niego historii – często najpierw tej wymarzonej, a potem zrealizowanej.

W prawie znaków towarowych jest to szczególna kategoria, bowiem jej inspiracją i podstawą było nazwisko jej twórcy. Nazwisko nie jest jednak przypisane tylko jednej osobie i stanowi dobro osobiste każdego człowieka.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: związkowiec to nierób czy bohater?
Kadry i Płace
Jakie są najczęstsze grzechy związków zawodowych
Kadry i Płace
Nadchodzi rewolucja w zasadach działania agencji zatrudnienia
Kadry i Płace
Świadczenie urlopowe to nie wczasy pod gruszą
Kadry i Płace
Czy RODO to skuteczny straszak na pracodawców?