Jak nie wdrażać whistleblowingu w firmie: katalog błędów organizacji

System whistleblowingowy nie będzie działał efektywnie, jeżeli sygnaliści nie będą wiedzieć, jak zgłosić nadużycie, czy będą właściwie chronieni i czy przekazywanie takich informacji ma sens.

Publikacja: 31.08.2022 22:16

Jak nie wdrażać whistleblowingu w firmie: katalog błędów organizacji

Foto: Adobe Stock

W połowie sierpnia zaprezentowany został już czwarty projekt krajowej ustawy chroniącej sygnalistów przed działaniami odwetowymi. Wydaje się, że jest tylko kwestią czasu, gdy ustawa będzie procedowana. Pomimo braku obowiązku, część organizacji już wdrożyła rozwiązania opisane w dyrektywie UE i projekcie ustawy lub aktualnie prowadzi działania w tym kierunku. Jednak nie zawsze organizacje podchodzą do tego w prawidłowy sposób. Oto lista najczęstszych błędów.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Likwidacja luki płacowej zaboli pracodawców
Kadry i Płace
Którzy cudzoziemcy stracą możliwość pracy w Polsce?
Kadry i Płace
Jak zadbać o to, by pracownik nie wspierał konkurencji?
Kadry i Płace
Jawność doprowadzi do podwyżek pensji kobiet
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Kadry i Płace
Jak uniknąć błędu, tworząc regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych?