Jak nie wdrażać whistleblowingu w firmie: katalog błędów organizacji

System whistleblowingowy nie będzie działał efektywnie, jeżeli sygnaliści nie będą wiedzieć, jak zgłosić nadużycie, czy będą właściwie chronieni i czy przekazywanie takich informacji ma sens.

Publikacja: 31.08.2022 22:16

Jak nie wdrażać whistleblowingu w firmie: katalog błędów organizacji

Foto: Adobe Stock

W połowie sierpnia zaprezentowany został już czwarty projekt krajowej ustawy chroniącej sygnalistów przed działaniami odwetowymi. Wydaje się, że jest tylko kwestią czasu, gdy ustawa będzie procedowana. Pomimo braku obowiązku, część organizacji już wdrożyła rozwiązania opisane w dyrektywie UE i projekcie ustawy lub aktualnie prowadzi działania w tym kierunku. Jednak nie zawsze organizacje podchodzą do tego w prawidłowy sposób. Oto lista najczęstszych błędów.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia