Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Działania i zachowania cechujące mobbing mogą być bardzo różnorodne. Jednak samo poczucie pracownika, że podejmowane wobec niego działania i zachowania mają charakter mobbingu, nie są wystarczającą podstawą do stwierdzenia, że rzeczywiście on występuje.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Sąd Najwyższy w postanowieniu z 14 lutego 2024 r. (II PSK 11/23).

Pracownica szkoły twierdziła, że padła ofiarą mobbingu ze strony dyrektora placówki, w której była zatrudniona. Wskazywała na liczne zachowania przełożonego, które w jej ocenie miały stanowić przejaw mobbingu, a także podnosiła, iż w ich wyniku doznała rozstroju zdrowia.

Pozostało 94% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Standardy ochrony małoletnich także w zakładach pracy
Kadry i Płace
Czarne chmury nad B2B - nowe uprawnienia PIP. Jak ma wyglądać kontrola i podważanie umów B2B?
Kadry i Płace
Zatrudnianie niepełnosprawnych. Co się zmienia w udzielaniu pomocy de minimis?
Kadry i Płace
Czy ochrona przedemerytalna przysługuje przy umowie terminowej?
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Kadry i Płace
Czy po rozwodzie przysługuje wolne na pogrzeb teścia?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki