Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Działania i zachowania cechujące mobbing mogą być bardzo różnorodne. Jednak samo poczucie pracownika, że podejmowane wobec niego działania i zachowania mają charakter mobbingu, nie są wystarczającą podstawą do stwierdzenia, że rzeczywiście on występuje.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Sąd Najwyższy w postanowieniu z 14 lutego 2024 r. (II PSK 11/23).

Pracownica szkoły twierdziła, że padła ofiarą mobbingu ze strony dyrektora placówki, w której była zatrudniona. Wskazywała na liczne zachowania przełożonego, które w jej ocenie miały stanowić przejaw mobbingu, a także podnosiła, iż w ich wyniku doznała rozstroju zdrowia.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON. Od kiedy wyższe dopłaty do pensji niepełnosprawnych?
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?