Reklama
Rozwiń

Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Działania i zachowania cechujące mobbing mogą być bardzo różnorodne. Jednak samo poczucie pracownika, że podejmowane wobec niego działania i zachowania mają charakter mobbingu, nie są wystarczającą podstawą do stwierdzenia, że rzeczywiście on występuje.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Sąd Najwyższy w postanowieniu z 14 lutego 2024 r. (II PSK 11/23).

Pracownica szkoły twierdziła, że padła ofiarą mobbingu ze strony dyrektora placówki, w której była zatrudniona. Wskazywała na liczne zachowania przełożonego, które w jej ocenie miały stanowić przejaw mobbingu, a także podnosiła, iż w ich wyniku doznała rozstroju zdrowia.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Pożar zawczasu powinien ugasić szef
Kadry i Płace
Koniec nierównego traktowania kobiet po utracie ciąży
Kadry i Płace
Zgodę na urlop bezpłatny lepiej dobrze przemyśleć
Kadry i Płace
Mobber powinien odpowiadać osobiście i wynagrodzić krzywdę
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Czy kadrze kierowniczej nie trzeba płacić za pracę po godzinach?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń