Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Działania i zachowania cechujące mobbing mogą być bardzo różnorodne. Jednak samo poczucie pracownika, że podejmowane wobec niego działania i zachowania mają charakter mobbingu, nie są wystarczającą podstawą do stwierdzenia, że rzeczywiście on występuje.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Występowanie mobbingu - uczucia pracownika nie są podstawą

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Sąd Najwyższy w postanowieniu z 14 lutego 2024 r. (II PSK 11/23).

Pracownica szkoły twierdziła, że padła ofiarą mobbingu ze strony dyrektora placówki, w której była zatrudniona. Wskazywała na liczne zachowania przełożonego, które w jej ocenie miały stanowić przejaw mobbingu, a także podnosiła, iż w ich wyniku doznała rozstroju zdrowia.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Może być w piżamie, byle na trzeźwo
Kadry i Płace
Czy zespół Rafała Brzoski ułatwi rozliczenia z ZUS?
Kadry i Płace
Czy brak miejsca na dyżurze w przedszkolu uprawnia do urlopu opiekuńczego
Kadry i Płace
Szef może skontrolować, jak pracownik świadczy pracę zdalną w swoim domu
Kadry i Płace
Na co uważać, raportując niezdolność do pracy pracownika