Kiedy rozwiązanie umowy wymaga formy papierowej?

Wysłanie wypowiedzenia e-mailem jest możliwe i skuteczne. Nie zawsze jednak prawidłowe. Kogo pracodawca może zwolnić wysyłając elektroniczne pismo?

Publikacja: 16.01.2025 04:50

Kiedy rozwiązanie umowy wymaga formy papierowej?

Foto: Adobe Stock

Pracodawca może wysłać e-mailem wypowiedzenie umowy o pracę tylko takiemu pracownikowi, który w pracy korzysta z komputera służbowego. Taki wniosek można wyciągnąć z wyroku Sądu Najwyższego z 11 kwietnia 2024 r. w sprawie II PSKP 86/22.

Sms przed pismem

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia