Kiedy rozwiązanie umowy wymaga formy papierowej?

Wysłanie wypowiedzenia e-mailem jest możliwe i skuteczne. Nie zawsze jednak prawidłowe. Kogo pracodawca może zwolnić wysyłając elektroniczne pismo?

Publikacja: 16.01.2025 04:50

Kiedy rozwiązanie umowy wymaga formy papierowej?

Foto: Adobe Stock

Pracodawca może wysłać e-mailem wypowiedzenie umowy o pracę tylko takiemu pracownikowi, który w pracy korzysta z komputera służbowego. Taki wniosek można wyciągnąć z wyroku Sądu Najwyższego z 11 kwietnia 2024 r. w sprawie II PSKP 86/22.

Sms przed pismem

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Może być w piżamie, byle na trzeźwo
Kadry i Płace
Czy zespół Rafała Brzoski ułatwi rozliczenia z ZUS?
Kadry i Płace
Czy brak miejsca na dyżurze w przedszkolu uprawnia do urlopu opiekuńczego
Kadry i Płace
Szef może skontrolować, jak pracownik świadczy pracę zdalną w swoim domu
Kadry i Płace
Na co uważać, raportując niezdolność do pracy pracownika