Kiedy rozwiązanie umowy wymaga formy papierowej?

Wysłanie wypowiedzenia e-mailem jest możliwe i skuteczne. Nie zawsze jednak prawidłowe. Kogo pracodawca może zwolnić wysyłając elektroniczne pismo?

Publikacja: 16.01.2025 04:50

Kiedy rozwiązanie umowy wymaga formy papierowej?

Foto: Adobe Stock

Pracodawca może wysłać e-mailem wypowiedzenie umowy o pracę tylko takiemu pracownikowi, który w pracy korzysta z komputera służbowego. Taki wniosek można wyciągnąć z wyroku Sądu Najwyższego z 11 kwietnia 2024 r. w sprawie II PSKP 86/22.

Sms przed pismem

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Polski nieład. Koniec rundy pierwszej. Wszystkich czekają podwyżki składek
Kadry i Płace
Nie każdy rodzic wcześniaka będzie dłużej na macierzyńskim
Kadry i Płace
Zagraniczna podróż służbowa też wymaga zaświadczenia A1
Kadry i Płace
Co się zmieniło w 2025 r. w firmowej składce zdrowotnej? Wyjaśniamy na przykładach
Kadry i Płace
Czy prawo do nagrody jubileuszowej można nabyć z wyprzedzeniem?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego