Czy zagraniczny pracodawca bez siedziby w Polsce musi wdrożyć PPK?

Pracodawca zagraniczny bez siedziby w Polsce, ale zatrudniający u nas pracowników, musi wdrożyć pracowniczy plan kapitałowy. Obowiązki w tym zakresie może jednak scedować na pracownika.

Publikacja: 13.01.2021 16:45

Czy zagraniczny pracodawca bez siedziby w Polsce musi wdrożyć PPK?

Foto: Adobe Stock

Ustawa z 4 października 2018 r. o Pracowniczych Planach Kapitałowych (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 1342) nakłada na pracodawców szczególne obowiązki związane z ich udziałem w PPK. Najważniejsze z nich to:

- wybór instytucji finansowej, która utworzy rachunki PPK dla pracowników,

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?
Reklama
Reklama