Zawiązanie, wykorzystanie i rozwiązanie rezerw na niewykorzystane urlopy

Czasami pracownicy nie wykorzystują należnego im urlopu w danym roku. Zgodnie z Kodeksem pracy pracodawca ma obowiązek, do 30 września następnego roku kalendarzowego, udzielić pracownikom urlopu za rok ubiegły. Z tego tytułu może więc być zobowiązany do utworzenia rezerwy z tytułu niewykorzystanych urlopów.

Publikacja: 13.09.2022 21:44

Zawiązanie, wykorzystanie i rozwiązanie rezerw na niewykorzystane urlopy

Foto: Adobe Stock

Przyjęte rozwiązanie w zakresie tworzenia i rozliczania rezerw na świadczenia pracownicze należy zamieścić w zasadach (polityce) rachunkowości. Rezerwa na niewykorzystane urlopy jest szacunkiem, za który odpowiedzialny jest kierownik jednostki.

Uwaga!

Pozostało jeszcze 98% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Błąd w deklaracji można poprawić
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jakie skutki dla spółki z o.o. ma umorzenie jej udziałów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Konwencja MLI zmienia zasady gry dla pracowników delegowanych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Odpisy aktualizujące wycenę aktywów też trzeba aktualizować
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak skorygować błędy w deklaracji PIT? Jak dopłacić podatek i złożyć czynny żal?